Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@00:52:22 GMT

اعتراض احمد توکلی به انتشار یک خبر

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۷۰۰۵

ایرنا نوشت: احمد توکلی با ارسال توضیحاتی، به متن خبری با عنوان «توکلی: توزیع قدرت فامیلی مهمترین عامل فساد است» در ایرنا اعتراض کرد و خواستار اصلاح آن شد.

متن کامل نامه رییس سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت که امروز دریافت شد به شرح ذیل است و متن خبر منتشره قبلی نیز به درخواست ایشان اصلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مدیر عامل محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی
با سلام و احترام
در تاریخ ‍11مهر ماه ‍1397 خبری در خصوص سخنان اینجانب در نشست خبری سازمان مردم نهاد «دیده بان شفافیت و عدالت» در ساری توسط آن رسانه (کد خبر 83053286)منتشر گردید که به دلیل تحریف آشکار در متن و انتخاب تیتر نامناسب به خوراک تبلیغاتی رسانه‌‌های معاند علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل گردید و برخی رسانه های داخلی نیز با اعتماد به ایرنا آن را منتشر کردند.
اینجانب در سخنانم هرگز نگفتم که «40 سال پس از انقلاب اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بی‌سواد، پر رو، پسرخاله، رفیق و همکلاسی بود» و تصور می‌کردم با انتشار تکذیبیه و توضیحات در باره این خبر نادرست، ایرنا خود نسبت به تصحیح خبر و اطلاع رسانی به مخاطبان اقدام نماید.
اما از آنجا که چنین اقدام قابل انتظاری صورت نگرفت، لذا توضیحات فوق را به نحوی که امکان بیشتری برای دیده شدن در سایت داشته باشد، منتشر نمایید. ضمنا لازم است خبر اولیه حذف و یا حداقل اصلاح گردد .
براساس سخنان بیان شده و فایل صوتی آن که برای شما نیز ارسال می‌شود، اینجانب در تحلیلی کلی به پدیده فساد و به منافذ بروز آن اشاره کردم؛ تحلیلی که همه کشورهای جهان را دربر می‌گیرد.
و حتی در بخشی که به موضوع شایسته سالاری در انتصابات اشاره داشتم، نه عبارت «40 سال پس از انقلاب اسلامی» را بکار بردم و نه کلمه «جمهوری اسلامی» را. اما این دو عبارت توسط خبرنگار ایرنا به سخنان من افزوده شده و تحریفی اینچنین را رقم زده است.
آنچه گفته‌ام به شرح زیر است:
« یکی از آثار خیلی منفی فساد، فساد در توزیع قدرت است. فساد فقط در توزیع ثروت پیدا نمی‌شود [بلکه] در توزیع قدرت هم پیدا می‌شود و اتفاقا از طریق فساد در توزیع قدرت به فساد در توزیع ثروت می‌رسیم. یعنی یکی از عوامل پیدایش فساد، نقض ملاک‌های شایسته‌سالاری است، یعنی کار را به دست که می‌دهیم. اگر کار را دادید دست آدم بی‌سواد پُررو یک جور نتیجه می‌گیریم [و اگر] کار را بدهیم دست آدم باسواد دانشمند متواضع یک جور دیگر نتیجه می‌گیریم. اگر کار دست پسرخاله‌ها بود و آدم‌های لایق، حذف بودند از صحنه، یک جور نتیجه حاصل می‌شود و اگر کار به کُننده‌اش سپرده شود یک جور دیگر نتیجه حاصل می‌شود.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نسبت به فعالیت جریان مرموزی هشدار داد که در سال‌های اخیر نه تنها درصدد حذف اندیشه‌های امام بوده، بلکه سعی داشته تصاویر متعلق به ایشان را نیز از ادارات و نهادهای دولتی حذف کند. 

به گزارش جماران، جواد امام به «صبح ما» گفت: به‌طور کلی، پروژه امام‌زدایی سالهاست که کلید خورده است و نشانه‌هایش را می‌توان در کنار گذاشتن مردم از اداره امور یا اختلال در انتخابات آزاد دانست. 

این فعال سیاسی تأکید کرد: جایگزین کردن تئوری آقای مصباح یزدی به جای اندیشه‌های بنیانگذار نظام، کار را برای بسیاری از صاحبان قدرت آسان کرده است، زیرا از نگاه آنها مردم، حق و نقشی در اداره کشور ندارند و این یعنی حرکت برخلاف آرمان جمهوریت.

وی در پاسخ به اینکه مسئولین از حذف تصاویر امام و جایگزینی آن با تصویر رئیس جمهور چه هدفی را دنبال می‌کنند، گفت: علت این نوع اقدامات را باید در رفتارهای زشتی جست و جو کرد که بوی قدرت‌طلبی و انحصار می‌دهند. شما ببینید اگر با درشت‌گویی‌های یک معمم درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام که خاتم پیغمبران را گوشت تلخ خطاب کرد، برخورد می‌شد، یک عده نیز که تمام موقعیت امروزشان مدیون کار بزرگ امام است، به خود اجازه نمی‌دادند تصویر ایشان را حذف کنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران در تحلیل تازه‌ترین اقدام، یعنی تغییر نام خیابان یادگار امام دماوند و جایگزین کردن نام مرحوم عسگراولادی به جای آن افزود: آنچه دارد به مردم مخابره می‌شود، این است که نیازی به نام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیست و گویا قرار است هر چیزی که منتسب به امام است، به مرور زمان کنار گذاشته شود. از تصاویر امام گرفته تا تابلوی خیابان‌ها به نام ایشان، به تدریج در حال حذف شدن هستند تا ماهیت افراد مستقر در قدرت، بیشتر از گذشته نمایان شود.

جواد امام در پایان، با اشاره به تفاوت‌های اندیشه‌ای امام با آنچه امروز وجود دارد، اظهار داشت: امام هیچ‌گاه، حکومت بر مردم را بدون مشارکت آنها جایز نمی‌دانست و همواره به کارگزاران نظام تشر می‌زد که مبادا در تصمیم‌گیری‌های خود، مردم را لحاظ نکنند. اسلام مدنظر ایشان هم، رحمانی بود، اما متأسفانه اسلامی که امروز از سوی مدعیان حذف نام امام ترویج می‌شود، شباهت زیادی به اسلام طالبانی دارد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • اعتراض استان مرکزی به رأی کمیته انضباطی برای سیدحسین حسینی