Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا - رئيس مجمع نمايندگان استان سمنان در مجلس شوراي اسلامي گفت: اولين پرواز فرودگاه سمنان نيمه اول آبان ماه آينده به مشهد مقدس انجام مي شود.

احمد همتي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به نشست مسوولان استاني با مديرعامل ايران اير، افزود: در اين نشست مقرر شد در نيمه اول آبان ماه اولين پرواز از فرودگاه سمنان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: اولين پرواز از فرودگاه سمنان با حضور خانواده هاي معظم شهدا به مشهد مقدس است.
رئيس مجمع نمايندگان استان سمنان با بيان اين که زير ساخت هاي لازم براي انجام پرواز در فرودگاه سمنان مهيا است، اظهار داشت: اگر چه بخشي از اين زير ساخت ها مانند ترمينال و بخش حفاظت فرودگاه به صورت موقت فعال است، با انجام مناقصه ها تکميل اين بخش ها به سرعت انجام مي شود.
** انتقال آب خزر اجرايي مي شود
رئيس مجمع نمايندگان استان سمنان، بيان کرد: مطالعه هاي طرح انتقال آب خزر به استان در مرحله هاي آخر است و پس از نهايي شدن مطالعات، گام هاي اجرايي طرح شروع مي شود.
به گفته وي، مطالعات طرح انتقال آب درياي خزر به صورت دقيق و علمي انجام مي شود.
وي با اشاره به اين که مجوز زيست محيطي طرح انتقال آب خزر صادر شده است، افزود: مباحث مرتبط با اين طرح حل و فصل و تناسب ميزان آب مورد نياز وزارت صنعت، معدن و تجارت با حجم انتقالي از درياي خزر، توسط وزير مربوط به صورت رسمي اعلام شد.
به گفته وي، براي عملياتي شدن طرح انتقال آب خزر با سازمان ها به صورت سرمايه گذاري به شرط بهره برداري محدود بايد رايزني شود.
** اجراي قانون الزامي است
نماينده مردم شهرستان هاي سمنان، مهديشهر و سرخه، ياد آور شد: استاندار به اجراي قانون در زمينه استقرار اداره راه و ترابري در مرکز استان تاکيد دارد.
همتي با اشاره به اين که قانون ادغام اداره هاي کل حوزه راه در سطح وزارت خانه و استان ها اجرا شده است، خاطر نشان کرد: کساني که مانع از اجراي اين قانون در استان شدند، بايد شناسايي شوند.
وي ادامه داد: تصميم گيري ها در اجراي قانون ادغام بايد به شکلي باشد که هم استاني ها در شرق استان دچار مشکل نشوند.
نماينده مردم شهرستان هاي سمنان، مهديشهر و سرخه گفت: راهبرد براي اجراي درست قانون با در نظر گرفتن اين مهم، متعاقبا اعلام مي شود.
به گزارش ايرنا، استان سمنان بيش از 702 هزار نفر جمعيت دارد.
7408/9891
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکاتبه وزارت راه برای پرداخت قسط اول فاز توسعه فرودگاه امام/پروازها به سوریه برقرار است

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه از فرودگاه امام به ۷۳ مقصد خارجی پرواز داریم، گفت: هواپیمایی ماهان و شام ویز به دمشق و لاذقیه پرواز دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید چلندری در نشست خبری با یادآوری بهره‌برداری از فرودگاه امام (ره) در سال 1384، اظهار کرد: مطالعات ساخت این فرودگاه برای 20 سال قبل از ساخت بود و تغییر آنچنانی در این فرودگاه روی نداد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اجازه وقت وزیر فقید برای استفاده از ترمینال سلام به‌عنوان ترمینال زیارتی، خوشبختانه با این کار توفیقات بزرگی حاصل شده است.

وی ادامه داد: دستور کار وزیر سابق، مورد تاکید وزیر جوان راه و شهرسازی قرار گرفت که نتیجه آن اجرایی شدن فاز 2 فرودگاه حضرت امام خمینی بود.

وی افزود: با مشارکت کنسرسیوم داخلی و خارجی کلنگ این پروژه به زمین زده شد و منابع مالی آن محل منابع عمومی کشور و منابع داخلی شهر فرودگاهی تامین می شود. در سه جبهه کاری عملیات اجرایی فاز دوم در حال انجام است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه به لحاظ ساختار ترمینالی با استاندارهای بین‌المللی فاصله زیادی داریم که البته خدمات ارائه شده در حد استاندارهای جهانی است، گفت: در پروازهای خروجی و ورودی تاخیرات زیر 30 دقیقه است که آنرا معمولا تاخیر حساب نمی‌کنیم.

چلندری با اشاره به اینکه در بحث سرمایه‌گذاری با راه اندازی منطقه آزاد امام در این دولت 240 هکتار به‌عنوان هسته پیشران تعیین شده و تمام زیرساختهای آنرا فراهم می کنیم، اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده می توان به شفاف سازی درآمد و قراردادها اشاره کرد. اوایل سال 1401 درآمدهای شهر فرودگاهی حدود 1000 میلیارد تومان بود. امروز با توجه به افزایش پروازها درآمدها به 4300 میلیارد تومان رسیده که پیش بینی می کنیم سال آینده بیش از 8000 میلیارد تومان درآمد شهر فرودگاهی باشد.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم درباره آخرین وضعیت فاز 2 توسعه فرودگاه حضرت امام و تعداد مقاصد پروازی خارجی فرودگاه، اظهار کرد: ترمینال جدید فاز 2 فرودگاه ظرفیتی حدود 10 برابر ترمینال کنونی دارد. برای اجرای فاز 2 حدود 2.5 میلیارد یورو برآورد هزینه انجام شده است. 

وی ادامه داد: اجرای فاز 2 را برای نتیجه‌گیری زودتر به دو بخش تقسیم کرده ایم که یک بخش آن انجام کارهای زودهنگام است. در این بخش باند جنوبی، تاکسی وی موازی و تاکسی ارتباطی، اپرون هوایی، پل های ارتباطی هواپیما با پیچیدگی ها خاص، باند ترمینال سلام، سیستم‌های ناوبری، برقراری ارتباط صوتی و روشنایی باند اجرا می شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه بخش «کارهای زودهنگام» تا اسفندماه سال 1403 به اتمام می رسد، افزود: زیرسازی باند جنوبی نهایی شدن که به محض مساعد شدن هوا آسفالت آن در سه لایه اجرا می شود، ضمن اینکه با شرکت چینی هم برای انتقال تجهیزات روشنایی  پیگیری ها صورت گرفته است.

چلندری با اشاره به اینکه  دو لایه خاکریز باند جنوبی با عرض 300 متر و طول 4.2 کیلومتر نیز انجام شده از مکاتبه وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت برای پرداخت 91 میلیون یورو قسط اول پروژه خبر داد و گفت: از منابع داخلی نیز 200 میلیارد پرداخت کرده ایم.

وی درباره پروازهای فرودگاه امام اضافه کرد: 48 شرکت هواپیمایی شامل 14 شرکت داخلی و 34 شرکت خارجی به  73 مسیر خارجی و 32 کشور پرواز دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر به سوریه هم پرواز انجام می شود،  ادامه داد: شرکت های هواپیمایی ماهان و «شام ویز» بین تهران و دمشق و لاذقیه سوریه پرواز انجام می دهند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) همچنین از درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای 6000 پرواز در ایام نوروز 1403 خبر داد و افزود: طی مذاکرات انجام شده برای 4287 پرواز مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز پروازهای اراک _ مشهد پس از وقفه یک‌ساله
  • آغاز پرواز بغداد به فرودگاه بین المللی پیام
  • آغاز پرواز هواپیمایی بغداد به فرودگاه بین المللی پیام
  • نخستین پرواز اراک به مشهد به زمین نشست
  • انجام پرواز ارومیه- آدانا برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه ارومیه 
  • انجام پرواز ارومیه- آدانا برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • افزایش پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به ۴۰ پرواز در هفته رسید
  • مجوز ۴۲۸۷ پرواز نوروزی از فرودگاه امام (ره) صادر شد
  • مکاتبه وزارت راه برای پرداخت قسط اول فاز توسعه فرودگاه امام/پروازها به سوریه برقرار است
  • پیش بینی ۶۲۰ پرواز نوروزی در فرودگاه تبریز