Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- برنامه ورزشی و فرهنگی هفته تربیت بدنی در چهارمحال و بختیاری از روز پنجشنبه در شهرستانهای استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، برنامه های گرامیداشت هفته تربیت بدنی در چهارمحال و بختیاری با برگزاری پیاده روی عمومی، دیدار با پیشکسوتان ورزشی و مسابقات مختلف ورزشی آغاز شد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی 725 برنامه در این استان با همکاری ورزشکاران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید کریمی روز پنجشنبه افزود: بهره برداری از یکصد خانه ورزش روستایی، برگزاری 24 جشنواره، 450 مسابقه ورزشی، 38 برنامه پیاده روی عمومی، برپایی 2نمایشگاه دستاوردهای ورزش و اجرای 98 برنامه فرهنگی از مهمترین این برنامه هاست
به گفته وی، بزرگترین تجمع ورزش زورخانه ای استان با حضور250 باستانی کار در سالن تختی شهرکرد در این هفته برگزار می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ، دیدار با خانواده شهدا، نشست های تخصصی و 10 برنامه آموزشی را از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی در استان عنوان کرد.
کریمی گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی تست های رایگان سلامتی، قند خون، چربی و مشاوره سلامتی در مجموعه های ورزشی شهرکرد نیز انجام می شود.
به گزارش ایرنا، هفته تربیت بدنی از 26 مهرماه تا 3 آبان ماه برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری نزدیک به 40 هزار ورزشکار بیمه شده دارد که بیش از 120 ورزشکار این استان در تیم های ملی رشته های مختلف یا عضو هستند یا پیشتر در مسابقات بین المللی حضور یافته اند.
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ادارات و نهادها هفته تربيت بدني چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • همایش پیاده‌روی میمند