Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-08@07:30:41 GMT

اربعین در قاب سیما

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۹۷۴۵

به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در نشست هماهنگی برنامه های اربعین از استقرار ۲۰ تیم برنامه ساز در طول مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: حضور مردم در اقشار و سنین مختلف در راهپیمایی اربعین باعث می شود که همکاران ما این وظیفه خطیر را به سرمنزل مقصود برسانند و گروه های ورزیده ما در بسیجی همگانی نسبت به انعکاس این همایش بزرگ اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز برنامه های اربعین حسینی(ع) در تمامی شبکه ها عنوان کرد: از شنبه ۲۸ مهر، تمامی شبکه های تلویزیونی به صورت ۲۴ ساعته و همانند یک شبکه مجازی، تصاویر راهپیمایی بزرگ اربعین را روی آنتن می برند و تمامی ساختارهای برنامه سازی در خدمت این واقعه بزرگ قرار می گیرند.

در ادامه این نشست جواد رمضان نژاد مدیر شبکه پنج و دبیر ستاد اربعین معاونت سیما گزارشی از عملکرد و استقرار تجهیزات فنی و تیم های برنامه ساز ارائه کرد.

رمضان نژاد «الحسین یجمعنا» را به عنوان شعار سال در راهپیمایی اربعین معرفی کرد و از برنامه سازان خواست با تاسی به آن راهپیمایی اربعین را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: برنامه سازان باید تلاش کنند تا خط مشی اصلی برنامه های خود را در جهت شعار «حسین ما را گرد هم می آورد» سوق دهند و این راهپیمایی عظیم را به عنوان جلوه گاه وحدت مردم ایران و عراق عرضه کنند.

وی طرح بزرگ جاماندگان اربعین را از دیگر فرصت های رسانه در زمینه وحدت شیعیان و عشق آنان به امام شهدا دانست و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین فرصتی است تا برنامه سازان و مستندسازان دوربین خود را به دست گیرند چرا که از زوار پاکستانی تا میزبانان عراقی و عشق مردم ایران به اهل بیت (ع) همه و همه لحظاتی ناب به وجود می آید. طرحی که در تهران و دیگر شهرستان ها در روز اربعین اجرا می شود و مردم به صورت نمادین در فواصلی از شهر اجتماعات بزرگ برگزار می کنند.

 دبیر ستاد اربعین معاونت سیما در پایان با اشاره به مناطق استقرار واحدهای سیار در طول مسیر، حرمین شریفین و کربلای معلی از پوشش دعای کمیل، ندبه و زیارت اربعین از شبکه های سیما خبر داد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون رسانه ملی شبکه های تلویزیونی پوشش ایران و عراق رسانه شیعیان عشق دوربین مردم ایران اهل بیت اربعین صداوسیما حب الحسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده قوی، پشتوانه مردمی می‌خواهد

ایسنا/فارس مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس ضمن بیان ویژه برنامه‌های این مرکز برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت، از اهمیت حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های رای سخن گفت.

احمد پهلوانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در مرحله اول به‌دلیل گستردگی انتخابات در کل استان، ۱۵ شبکه تلویزیونی راه‌اندازی شده بود، گفت: هر حوزه انتخابیه یک شبکه داشت که در این شبکه‌ها، هم معرفی نامزدها و هم مناظرات بین نامزدهایی که تمایل داشتند، انجام و پخش می‌شد.

وی افزود: به‌جز این، برنامه‌های تبیینی، تشریحی و ترویجی که از دوماه قبل از انتخابات شروع شده بود که به تناوب به آنها پرداخته می‌شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص اقدامات این مرکز برای مرحله دوم انتخابات نیز گفت: در دور دوم با توجه به اینکه تعدد حوزه انتخابیه نداریم و فقط دو حوزه فعال خواهند بود، برای هر کدام از نامزدهای انتخاباتی یک بسته تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شد و برای هر حوزه نیز ۳ برنامه مناظره در نظر گرفتیم.

پهلوانیان با بیان اینکه برنامه مناظره در شیراز ۱۲۰ دقیقه بوده است، گفت: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد با توجه به اینکه یکی از نامزدها حاضر بر شرکت در مناظره نشد، سه برنامه ۳۰ دقیقه‌ای ضبط شد و تنها نامزد حاضر، به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت. همچنین ۵ برنامه مخصوص معرفی نامزدها به مدت ۲۰ دقیقه، هر روز از سیما و صدای استان فارس پخش می‌شود و برنامه‌های مناظره هم یک روز در میان پخش می‌شود.

وی از گفت‌وگو با ۵ فرماندار شهرستان‌های درگیر انتخابات و همچنین سایر مسئولانی که در حوزه اجرا یا نظارت مسئولیت دارند، به عنوان سایر برنامه‌های صدا و سیما نام برد و گفت: همه این برنامه‌ها هم در بخش‌های مختلف سیما، صدا و خبر در حال انجام است. به‌خصوص که در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان که قرار است انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود، برای آموزش به مردم و این که چه مراحلی را باید طی کنند، برنامه‌های تبیینی در هفته جاری پخش شده و می‌شود.

پهلوانیان در خصوص برنامه‌های صدا و سیما در روز انتخابات گفت: در مرحله اول با ۱۲۷ نقطه مختلف استان ارتباط زنده برقرار کردیم. از تمام شهرستان‌ها و تعداد زیادی از روستاها و نقاط مختلف شیراز، ارتباط زنده داشتیم. در دور دوم هم از ۵ شهرستان، حضور مردم را به صورت زنده پوشش خواهیم داد و شبکه فارس به طور کامل پای کار انتخابات خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در پایان بر لزوم شرکت مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: در این مرحله از انتخابات، ۳ نفر از نامزدها نماینده مجلس خواهند شد که این تعداد به اندازه تعداد کل نمایندگان برخی از استان‌هاست. پس باید بدانیم که انتخابات بسیار مهمی در پیش داریم. از طرفی هر چه نمایندگان با آرا بیشتری وارد مجلس شوند، یعنی از پشتوانه مردمی قوی تری برخوردارند و بهتر می‌توانند از حق و حقوق مردم در مجلس شورای اسلامی دفاع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده قوی، پشتوانه مردمی می‌خواهد
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق