Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد محمودی، جمعیت شناس از کاهش نرخ باروری در ۶ ماهه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۷۰۶ هزار تولد ثبت شد.

اخبار اجتماعی ایران/ محمدجواد محمودی در پنل تخصصی «تحولات ساختار خانواده و فرزندآوری» که در حاشیه برپایی کنگره ملی خانواده برگزار شد، با بیان اینکه به راحتی نمی توانیم خانواده ها را مجاب کنیم که به سمت فرزندآوری حرکت کنند، افزود: در حال حاضر باروری به زیر عدد ۲ که نرخ جانشینی است، رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال ۸۰ و پیش از توصیه ها برای افزایش جمعیت، کشور با افزایش نرخ باروری مواجه شد و شعار افزایش جمیعت از سال ۸۶ زده شد. محمودی تاکید کرد: از سال ۹۰ تا ۹۵ شاهد افزایش نرخ باروری بودیم به طوری که نرخ باروری در سرشماری سال ۹۵ به نرخ جانشینی رسید.

وی اضافه کرد: اردیبهشت ۹۳ سیاست های ابلاغی جمعیت توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد و سال ۹۴ شاهد افزایش تولد بودیم. محمودی تاکید کرد: در ۶ ماهه سال ۹۷ حدود ۷۰۶ هزار تولد ثبت شد که گویای کاهش نرخ باروری در سال ۹۷ است.

وی گفت: مهمتر از تعداد جمعیت، ساختار جمعیت است به طوری که اگر جمعیت جوان باشد و نیروی کار به میزان لازم باشد و با سالمندی مواجه نباشیم، این یک جمعیت متناسب است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6088869

دیگر خبرها

  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی