Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در سال جاری برای ایجاد زیرساخت های زیربنایی و خدماتی اقدامات خوبی توسط دستگاه های اجرایی صورت گرفته است، از تخصیص ۱۶ میلیارد تومان به شهرهای واقع در مسیر مرز چذابه، شلمچه، مهران و خسروی در استانهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این خبر افزود: این اعتبار به جهت ایجاد زیرساخت های ماندگار و دائمی اعم از ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی و بهسازی معابر به منظور سهولت در تردد زائران و بهبود خدمات دهی به زوار تخصیص داده شده است.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی با اشاره به تکمیل محوطه سازی و ورودی پایانه های مرزی مهران، چذابه و شلمچه تصریح کرد: تعداد گیت های گذرنامه در پایانه های مرزی به ۲۰۰ مورد افزایش یافته است تا بررسی گذرنامه زوار با سرعت بیشتری انجام بگیرد و مدت زمان انتظار بررسی گذرنامه ها کاهش یابد.

جمالی نژاد تامین امنیت و نظارت مستمر در پایانه های مرزی محل تردد زوار را مهم خواند و گفت:  تعداد ۱۴۵ دستگاه دوربین نظارتی و پایش تصویری در مناطق مرزی تردد زائرین نصب شده است که می تواند نقش مهمی در افزایش بهبود سطح کیفی امنیت مناطق مرزی داشته باشد.

وی همچنین از احداث ۱۳۶ کیلومتر راه جدید و ۲۰۷ کیلومتر انجام عملیات روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مناطق تردد زائران خبر داد.

معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه در بحث تامین پارکینگ پیش بینی و اقدامات مناسبی صورت گرفته است، افزود: حدود ۴۰۰ هکتار پارکینگ در مرزهای محل تردد زوار احداث شده که گنجایش پارک ۱۶۰ هزار خودرو را فراهم می کند همچنین با افزوده شدن پارکینگ های خصوصی این ظرفیت به ۲۰۰ هزار افزایش می یابد.

جمالی نژاد با بیان اینکه سیستم حمل و نقل ۳۷ شهرداری کشور برای خدمت رسانی به زائران بسیج شده اند، گفت: تعداد ۱۸۸۵ اتوبوس در داخل و خارج از مرزهای کشور جهت سرویس دهی به زوار پیش بنی شده است.

وی با بیان اینکه بار اصلی برگزاری مراسم اربعین حسینی بر دوش مردم است، یادآور شد: تمام دستگاه های اجرایی از هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی تا دولت تسهیل کننده و زمینه ساز برگزاری این مراسم هستند که از ماه ها قبل برنامه های لازم را انجام داده اند که مراسم اربعین سال جاری بهتر از سال گذشته برگزار شود تا شاهد رضایتمندی بیشتر مردم و زائرین باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۰۷ نفر مسافر خارجی طی یک ماهه گذشته وارد مرز بیله‌سوار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی خروج مسافران از پایانه را ۹۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: در یک ماهه گذشته ۸ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که تردد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۷ نفر مسافر بوده است.

بابایی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 6094249

دیگر خبرها

  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه