Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت قطر به منظور آسان کردن صدور ویزای کاری برای اتباع پاکستانی تصمیم دارد دفاتر ویژه‌ای در این کشور دایر کند. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، دولت قطر به منظور افزایش همکاری های خود با پاکستان تصمیم گرفته است سفر اتباع این کشور را آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است قطر علاوه بر سفارت خود در پاکستان دفاتر ویژه ای تاسیس خواهد کرد تنها وظیفه آنان صدور ویزای کاری برای مردم پاکستان است.

طبق اعلام دولت دوحه پاکستانی های که در مشاغل خاصی تبحر دارند می‌توانند بدون مشکل ویزا دریافت کنند و در این راستا سفر قشر هنرمند بسیار آسان خواهد شد.

آمار رسمی دولت قطر نشان می‌دهد که اینک 115هزار پاکستانی در این کشور مشغول کار هستند ومسئولیت‌های مختلفی را در این کشور انجام می‌دهند.

وزارت خارجه قطر طی یک نامه «زلفی بخاری» معاون ویژه امور پاکستانی‌های خارج از کشور نخست وزیر پاکستان را در جریان تصمیم جدید خود قرار داده است.

در این نامه آمده است پاکستانی‌هایی که مایل باشند درقطر فعالیت کنند می‌توانند با قراردادهای روشن که حقوقشان را تضمین کند ویزای این کشور را دریافت کرده و سفر کنند.

علاوه بر این کارفرمایان قطری در مواردی محدود خواهند شد و قوانین جدید از حقوق کارگران حمایت خواهد کرد.

بسیاری معتقدند این تصمیم دولت قطر به این دلیل است که آنها برای برگزاریی جام جهانی فوتبال در سال 2022نیاز به کارگران فراوانی دارند.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر واردات مواد غذایی قطر از پاکستان 70 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری شامگاه یکشنبه در دیدار کارگزاران حج و عوامل حج و زیارت استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی بیان کرد: از مجموع ۹ کاروان اعزامی از استان سمنان به سرزمین وحی، تعداد دو کاروان از سمنان، یک کاروان از گرمسار، دو کاروان از دامغان و تعداد چهار کاروان از شهرستان شاهرود است.‌

وی با بیان اینکه خوشبختانه ۶۰ درصد از زائران حج تمتع امسال دارای مدرک تحصیلی بالای دیپلم بوده و قریب به اتفاق ۴۰ درصد باقی مانده نیز از نعمت سواد برخوردار هستند، افزود: از مجموع ۹ کاروان اعزامی از استان به حج تمتع امسال تعداد دو کاروان مدینه بعد و هفت کاروان نیز مدینه قبل هستند.‌

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بیان کرد: جوان سازی و استفاده از ظرفیت جوانان در کاروانهای زیارتی استان به عنوان راهبرد اساسی استان مورد نظر بوده و در این راستا بالغ بر ۶۰ درصد از مدیران اعزامی استان سمنان در حج تمتع ۱۴۰۳، مدیران سال اولی هستند.‌

چتری افزود: علی رغم کاهش تعداد عوامل اجرایی کاروان‌های حج تمتع، اما خوشبختانه با همکاری کارگزاران زیارتی، استان سمنان مقام اول کشور در حوزه ثبت نام، ارسال اطلاعات و اخذ ویزا را کسب کرده است.‌

وی گفت: از نکات بارز و قابل توجه حج امسال می‌توان به انجام پیش ثبت نام زائران، تعیین تاریخ حدودی اعزام کاروان‌ها، عدم ازدحام در دفاتر زیارتی در هنگام ثبت نام و اعلام نام هتل محل اقامت زائران در مکه و مدینه اشاره نمود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: با تلاش‌های انجام شده پس از ۹ سال مشکل عمره برطرف شده است و امسال دو کاروان ۸۵ نفره، مجموعاً به ظرفیت ۱۷۰ نفر از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام شدند.‌

چتری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد شش هزار و ۳۳ نفر از استان سمنان به عتبات عالیات اعزام شدند، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد شش هزار و ۳۰۰ نفر زائر در قالب ۱۸۰ کاروان از استان سمنان به عتبات عالیات اعزام شدند.

کد خبر 6097708

دیگر خبرها

  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد