Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@03:50:10 GMT

مرگ مشکوک یکی از 15 مظنون قتل خاشقچی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۲۷۹۰

مرگ مشکوک یکی از 15 مظنون قتل خاشقچی

بعد از انتشار نام و تصاویر 15 مقام سعودی که در زمان مفقود شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری استانبول حضور داشتند، اکنون گفته می‌شود که یکی از این افراد را سر به نیست کرده‌اند.

یک روزنامه ترکیه‌ای به نقل از منابع مطلع گزارش داد که یکی از 15 مظنون قتل خاشقچی، در تصادف مشکوک با خودرو کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» امروز (پنجشنبه) در خبری اختصاصی گزارش داد «مشعل سعد البوستانی» که یکی از 15 مظنون به دست داشتن در پرونده قتل خاشقچی در کنسولگری است، در یک تصادف مشکوک با خودرو کشته شده است.

بر این اساس، البوستانی که در جریان تصادف خودرو کشته شده، با درجه ستوانی در نیروی هوایی سلطنتی رژیم سعودی خدمت می‌کرد.

ینی شفق به نقل از منابع مطلع، با اشاره به اینکه هیچ جزئیاتی از محل و زمان تصادفی که منجر به کشته شدن البوستانی شده در دست نیست، گفت احتمالا وی قصد داشته اعترافی در این زمینه انجام دهد پس از میان برداشته شده است.

یکی از 15 مظنون پرونده خاشقجی

وی روز سوم اکتبر (دهم مهر) در ساعت 1:45 دقیقه بامداد (به وقت محلی) با یک فروند جت اختصاصی وارد فرودگاه استانبول شد. البوستانی چند ساعت در گراند هتل ویندام، در نزدیکی کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اقامات کرد. وی سپس چند ساعت پیش از ورود خاشقچی به کنسولگری، وارد آن شده و یک ساعت پس از آن، از ساختمان خارج شد. البوستانی ترکیه را با جت اختصاصی متعلق به شرکت هواپیمایی «اسکای پرایم» ترک کرد.

 

نام و تصویر البوستانی در بین اسامی 15 مظنونی است که در تاریخ هجدهم مهر توسط روزنامه «صاباح» چاپ ترکیه منتشر شده و از این تیم به عنوان «تیم ترور» یاد کرده بود.

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه دو هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

تفتیش ساختمان کنسولگری 

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، آنقدر به تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول اصرار کرد تا ریاض راضی شد. رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.

تکه تکه شدن جسد خاشقچی

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کرد.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور شامگاه گذشته برای دومین‌بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شوند.  / فارس

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای شهرستان زرندیه

همزمان با هفته فرهنگی، یادواره شهدای شهرستان زرندیه نیز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) شهر مامونیه برگزار شد.

در این مراسم سردار مجید موسوی کارشناس مسائل سیاسی فرهنگ شهادت را پیشران توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره) قرن آینده قرن اسلام است و اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهند نشاند.

سردار موسوی با اشاره به خسارات سنگین زرهی و تجهیزاتی صهیونیست‌ها در نبرد طوفان الاقصی افزود: با وجود کمک ۴۰ کشور به رژیم غاصب و ایفای نقش جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی استکبارجهانی فروریخت.

او حمله به کنسولگری ایران در سوریه را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: ایران اسلامی طی عملیات وعده صادق ضمن گرفتن انتقام شهدای کنسولگری، پیام قدرت و بازدارندگی خود را به سراسر جهان صادر کرد. در اجرای این عملیات از یک اصل مهم به نام غافلگیری استفاده نشد و با اطلاع قبلی این عملیات صورت گرفت. این عملیات معادلات جدیدی را در منطقه ایجاد و با گذشتن موشک‌ها و پهباد‌ها از لایه‌های متعدد پدافندی ثابت کرد که دشمنان اشراف صحیحی از توان رزم نیرو‌های مسلح ایران ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • جزئیا جدید از ربودن یسنا/ بازجویی پلیس از ۵۰ مطلع و مظنون
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • غیبت مشکوک لژیونر‌های ایران در ترکیه
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه