Web Analytics Made Easy - Statcounter

با استفاده از روش جدید رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد که یک نهاد سوئیسی است، امسال اقتصاد آمریکا برای اولین بار پس از بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۹، رقابتی‌ترین اقتصاد جهان شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، با استفاده از روش جدید رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد که یک نهاد سوئیسی است، امسال اقتصاد آمریکا برای اولین بار پس از بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۹، رقابتی‌ترین اقتصاد جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع جهانی اقتصاد (دابلیوای‌اف) در گزارش سالانه رقابت جهانی خود که به شدت مورد توجه تحلیل‌گران قرار دارد اعلام کرد: اقتصاد آمریکا در بالاترین سطح رقابت پذیری مقیاس آنها قرار دارد که ۰ تا ۱۰۰ درجه‌بندی شده است.

در این گزارش آمده است که آمریکا با امتیاز ۸۵.۶ از ۱۰۰، ۴ بازار برتر دیگر که سنگاپور، آلمان، سوئیس و ژاپن بوده‌اند، را با استفاده از فرهنگ نوآورانه، بازار کار و سیستم مالی قدرتمند خود، پشت سر گذاشته است.

مجمع جهانی اقتصاد همان سازمانی است که هر ژانویه، اجلاس داووس را برای گردهم‌آیی قدرت‌های اقتصادی جهان برگزار می‌کند. این نهاد رتبه‌بندی ۱۴۰ اقتصاد جهان را بر اساس عوامل گوناگون رقابت‌پذیری انجام می‌دهد که شامل نهادها و سیاست‌گذاری‌های یک کشور برای کمک به تقویت سودآوری می‌باشد.

امسال دابلیوای‌اف روش خود را به گونه‌ای تغییر داد که تا بتواند آماده‌سازی‌های آینده برای رقابت‌پذیری را در نظر بگیرد. این شامل تولید ایده، فرهنگ نوآوری و تعداد شرکت‌هایی است که در بازار کنونی اختلال ایجاد می‌کنند.

آخرین باری که آمریکا در رتبه اول این لیست قرار گرفت سال ۲۰۰۸ بود.

دابلیوای‌اف می‌گوید هنوز برای در نظر گرفتن نحوه تاثیرگذاری سیاست‌گذاری‌های تجاری اخیر ترامپ، بر این رتبه‌بندی خیلی زود است.

سعدیا زاهدی، رییس کل مجمع جهانی اقتصاد در ایمیلی که به خبرگزاری‌ها ارسال کرده‌ است می‌گوید: هرچند هنوز برای این‌که داده‌های اخیر بر گزارش امسال تاثیر بگذارند خیلی زود است، ما انتظار داریم که تنش‌های تجاری آمریکا با چین و سایر شرکای تجاری، در آینده تاثیری منفی بر رقابت‌پذیر بودن آمریکا بگذارد.

و ادامه داد: اقتصادهای آزاد رقابتی‌تر هستند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • واکنش کیهان به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی: جعلی است و ارزش جواب ندارد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است