Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@08:53:18 GMT

افتتاح نخستین فروشگاه هوشمند در سنگاپور

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۵۸۷۶

افتتاح نخستین فروشگاه هوشمند در سنگاپور

نخستین فروشگاه تمام هوشمند سنگاپور افتتاح شد. این فروشگاه مبتنی بر فناوری های هوشمند است و به جای انسان ها، روبات ها وظیفه فروش و بسته بندی اقلام سفارشی را بر عهده دارند.

این فروشگاه مبتنی بر فناوری های هوشمند  است و به جای انسان ها، روبات ها وظیفه فروش و بسته بندی اقلام سفارشی را بر عهده دارند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این فروشگاه هوشمند حاصل خلاقیت گروه استارتاپی موسوم به «جاستین استالینگ» است و به طور اخص در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فضای خرده فروشی جدید رویاهای خریداران را به واقعیت تبدیل می کند. درواقع همزمان با سفارش های مشتریان روبات ها در پشت صحنه مشغول فعالیت هستند.در این فروشگاه خبری از صندوقدار نیست و از این جهت می توان سیستم مذکور را مشابه با فروشگاه های جدید آمازون دانست.

مساحت این فروشگاه 60 هزار فوت مربع است و بیش از 20 هزار خوراکی مختلف را در خود جای داده است که البته اغلب آسیایی هستند و به دو شیوه آنلاین و آفلاین خریداری می شود.

درواقع فرایند خرید در این فروشگاه ترکیبی از روش های سنتی و جدید است. مشتریان بین قفسه ها می چرخند و محصول مورد نظر خود را انتخاب می کنند، سپس بارکد محصول مورد نظر خود را اسکن و پرداخت می کنند. در مرحله نهایی مواد غذایی به یک انبار پشت صحنه منتقل می شود، جایی که یک سیستم مبتنی بر نقاله متحرک، موارد خریداری شده را سمت کیسه های بسته بندی حرکت داده و می بندند.

جالب تر این که؛ هنگامی که کیسه های مواد غذایی بسته بندی شده آماده شد، یک پیغام  اطلاع رسانی از طریق برنامه honestbee به خریدار ارسال می شود.سپس خریداران، به بخش دریافت محصول رفته و اقلام خریداری شد را از روبات ها تحویل می گیرند./ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن