Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان یزد گفت: ارتباط حوزه های علمیه خواهران و کانون های مساجد یزد خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر امروز (۲۶ مهر) در دیدار رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان اینکه تاکنون 1480 نفر فارغ التحصیل در سطوح دو، سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران در استان یزد داشتیم اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با افزایش توجه به نماز اول وقت در جامعه برگزاری دو دوره یاوران نماز ویژه خواهران در استان یزد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزدخاطرنشان کرد: در حال حاضر 885 نفر بانوی مبلغ در مدارس استان یزد اقدام به پاسخگویی به سوالات شرعی می‌کنند که 714 نفر از آنها در بخش اعتقادات و مشاوره و مابقی در حوزه پاسخگویی به سوالات فعالیت دارند.

وی  از اعزام 115 طلبه خواهر به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: هر یک از این بانوان همراه با یک تیم اعزام شده و هیچ اردوی بانوان راهیان نور که به ما اطلاع داده شده بود بدون مبلغ اعزام نشده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط بین حوزه های علمیه خواهران استان یزد و کانون های فرهنگی مساجد استان خوب است و تفاهم نامه ای هم در این زمینه به امضا رسیده است.

کارگر افزود: حدود 900 نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد هم به اماکن متبرکه، مساجد، بسیج‌ها، ستادهای اقامه نماز، بیمارستان‌ها و مجالس عمومی اعزام شدند که خوشبختانه نتایج خوبی هم به دنبال داشت.

وی از حضور بانوان طلبه در بیمارستان‌های استان یزد خبر داد و گفت: این کار به تازگی شروع شده و طلاب خواهر با حضور در بیمارستان‌ها مسائل شرعی مرتبط با بیماران از جمله طهارت لباس و نحوه نماز خواندن متناسب با وضع جسمی بیمار را به آنها بیان می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزد ارزیابی صورت گرفته از این اقدام را خوب توصیف کرد و افزود: پس از هر اعزام درخواست‌ها برای اعزام مجدد بانوان طلبه به بیمارستان‌ها انجام می‌شد.

کارگر خاطرنشان کرد: علاوه بر بیان مسائل شرعی، بانوان طلبه با ارائه مشاوره‌های مختلف روحیه بیماران حاضر در بیمارستان‌ها را هم بهبود می‌بخشند که این موضوع مورد رضایت بیماران قرار گرفته است.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد را کمبود فضای آموزشی دانست و عنوان کرد: بیش از نیمی از مراکز حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد استیجاری و امانی است و در این رابطه کمبودهایی هم وجود دارد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین پیاده روی اربعین سوگواره علمدار کربلا کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل شیراز عربستان استاد حوزه علمیه کانون کانون های فرهنگی هنری مساجد طلاب حوزه علمیه حوزه علمیه خواهران حوزه علمیه کانون های مساجد کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان