Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - 18 اکتبر سالروز تاسيس «بريتيش برادکستينک کورپوريشن ــ به اختصار «بي بي سي» است که در سال 1922 درست سه سال پس از آغاز به کار کمپاني سخن پراکني غير دولتي آمريکايي «آر سي ا» و 18 سال زودتر از راديو تهران تاسيس شد.
18 اکتبر سالروز تاسيس «بريتيش برادکستينک کورپوريشن ــ به اختصار «بي بي سي» است که در سال 1922 درست سه سال پس از آغاز به کار کمپاني سخن پراکني غير دولتي آمريکايي «آر سي ا» و 18 سال زودتر از راديو تهران تاسيس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بي بي سي در آغاز کار يک شرکت غير دولتي بود که از سال 1927 به صورت دولتي درآمد و از سال 1932 پخش تلويزيوني را هم برکار راديويي خود اضافه کرد که از دهه پيش داراي اديشن آنلاين هم شده است. بريتيش برادکستينگ در سال 1922 توسط هفت کمپاني مخابراتي بزرگ تاسيس شده بود و مدير آن «جان ريث» بود. بي بي سي که بودجه سالانه آن معادل 8 ميليارد دلار است به زبانهاي مختلف برنامه دارد و به اين لحاظ است که شهرت دارد به صورت دستگاه روابط عمومي دولت مربوط عمل مي کند و زمينه را براي اجراي سياست هاي لندن هموار مي سازد. فعاليت به زبانهاي متعدد است که اين سازمان را نيازمند جذب روزنامه نگاران ماهر و مستعد ملل ديگر کرده است.
اين موسسه پس از دولتي شدن ضميمه پستخانه دولتي انگلستان شد. بسياري هستند که مي گويند: اين بنگاه به هزينه دولت انگلستان به بسياري از زبانها برنامه پخش مي کند تا از طريق برنامه زبانهاي خارجي خود راه را براي اجراي سياست هاي دولت متبوع هموار سازد که ظاهرا هنوز نمي خواهد دست از سر ساير ملل بردارد و به سهم خود، به عنوان يک کشور پنجاه و چند ميليوني قناعت کند. اين عده مي گويند: بي بي سي با ادامه اين فعاليت به وظيفه اش به عنوان بازوي روابط عمومي سياست خارجي انگلستان با وفاداري کامل و سنگ تمام عمل مي کند، آموزگار سياسي ملل ديگر مي شود و نظراتي را که دولت متبوع آن نمي تواند از طريق متعارف و معمول (ديپلماتيک) بيان دارد، در قالب خبر و نظر که با هزار دوز و بند آنها را در چارچوب ژورناليسم مستقل و حرفه اي قرار مي دهد تبليغ مي کند و به خورد مردمي مي دهد که آگاهي هاي اندک از چکونگي ژورناليسم حرفه اي و بازي هاي سياسي دارند و ايشان را اصطلاحا شستشوي مغزي مي کند.
از آنجا که يک رسانه بدون داشتن مخاطب «هيچ» و بي اثر است، بسياري از دولتها پس از آغاز جنک سرد (جنگ رسانه اي طولاني در قرن 20) بر برنامه هاي دروس دوره متوسطه خود «درس آشنايي با رسانه ها» را افزوده اند تا مردمشان از سنين نوجواني رسانه حرفه اي از غير حرفه اي (دولتي، حزبي، تخصصي و رسانه هاي با مقاصدخاص و ...) را تشخيص و نيز با هدفهاي رسانه هاي دولتي ساير کشورها که به زبان آنان برنامه دارند و بازي هاي خبرگزاريهاي اصطلاحا بين المللي و حتي رسانه هايي که تحت عنوان غير دولتي حرفه اي در سطح جهان عمل مي کنند و در باطن وابستگي هايي دارند آشنا باشند، القائات آنها را تشخيص دهند و توجه نکنند. طبق نظام آموزش وپرورش نوين ايران که در سال 1346 خورشيدي (1967 ميلادي) برنامه نويسي شد قرار بود که دبيرستانهاي ما هم چنين برنامه درسي را داشته باشند. دمکراسي در هر تعريف و نوع خود انتشار نشريه عمومي (حرفه اي) از سوي دولتها و سازمانهاي دولتي را رد کرده است. در عرف روزنامه نگاري حرفه اي سازمانهاي دولتي تنها مجاز به انتشار نشريات تخصصي (نشريات با هدف ارتقاء معلومات عمومي و دادن اطلاعات و اندرز در زمينه مربوط ) هستند.
همچنين اين نظريه در حال قوت گرفتن است که وجود نشريات وابسته (وابسته به يک سازمان دولتي و عمومي) در يک کشور که به شکل حرفه اي و عمومي عمل کنند (آگهي تجاري چاپ کنند و تکفروشي داشته باشند)، نشانه مداخله قواي ديگر در قوه چهارم دمکراسي (ژورناليسم) است. همچنين خريد اين نشريات؛ حاکي از عدم رشد سياسي مخاطبان تلقي مي شود و اين، يک معيار براي سنجش ميزان اطلاعات سياسي يک ملت بشمار مي آيد.
منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي زادروز «پير سالينجر» روزنامه نگار آمريکايي
تقويم روز ارتباطات/ سالروز تاسيس بي بي سي بازوي روابط عمومي دولت انگلستان
نشست شوراي اطلاع رساني شرکت شهرک هاي صنعتي سمنان برگزار شد
شهردار هشتگرد: نقش روابط عمومي در جلب نظر شهروندان بي تاثير نيست
کتاب "رويکردهاي نوين کاربردي خلاقيت در روابط‌عمومي" منتشر شد
مدير ارتباطات ايران خودروديزل منصوب شد
اولين گردهمايي و نشست مديران روابط عمومي دانشگاه هاي کلان منطقه 1 سلامت کشور
سرپرست روابط عمومي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منصوب شد
پس از هلند و انگليس، کانادا روسيه را به انجام حمله سايبري متهم کرد
قائم مقام وزير علوم خبر داد: نقش روابط عمومي دانشگاهها در فضاي تحريم



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: جزييات پانزدهمين کنفرانس روابط عمومي ايران اعلام شد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از صدور رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، اظهار داشت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ  اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است، گفت: فرصت‌طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • (ویدئو) نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳