Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:34:27 GMT

تقویت اقتصاد اندونزی با اصلاحات مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۲۲۰

تقویت اقتصاد اندونزی با اصلاحات مالیاتی

خبرگزاری ایسنا: به نقل از اکونومیک نیوز، در گزارش این سازمان آمده است که اقتصاد اندونزی پایدار شده و موجب دسترسی میلیون‌ها نفر به خدمات عمومی و کاهش فقر شده است.

این اصلاحات رشد و درآمد دولت را افزایش داده تا امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌ها و بهداشت و خدمات اجتماعی صورت گیرد.

در آخرین نظرسنجی اقتصادی اندونزی، OECD پیشنهاد کرده بود اقتصاد این کشور در صورت اصلاح مالیات، افزایش درآمد دولت، شفافیت بیشتر و بهبود اداره شرکت‌های دولتی بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان همچنین خواستار اصلاحات در قوانین اشتغال شد تا کارگران بیشتری استخدام رسمی شده و مقررات تجارت ساده شوند.

آنجل گوریا، دبیرکل OECD گفت: اقتصاد اندونزی با نرخ سالم رو به رشد است.

وی در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول در بالی اظهار کرد: چالشی که پیش رو خواهد بود موجب بهبود شرایط زندگی نسل‌های آینده و فرصت‌های زندگی بهتر خواهد شد. زیرساخت‌ها، آموزش و پرورش، بهداشت و کیفیت کار هنوز هم چالش‌های مهمی در رشد پایدار و همه جانبه در اندونزی خواهند بود که باید مورد توجه قرار گیرند.

توصیه‌های OECD فقط چند هفته پس از وقوع زلزله و سونامی ویرانگر در اندونزی که بیش از ۲۰۰۰ نفر در جزیره سوئوسی در ۲۸ سپتامبر کشته شدند ارائه شد.

مدیر OECD گفت: نظرسنجی اقتصادی موجب ترویج سیاست‌هایی در بهبود مقاومت اندونزی در برابر مخاطراتی مانند تغییرات آب‌وهوایی شده است.
انتهای پیام

منبع: فردا

کلیدواژه: اقتصاد مالیات اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک و هیئت‌ مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان با اشاره به مشکلات متعدد فعالان این صنف از قبیل صف انتظار در مبادی ورودی و خروجی، مشکلات متعدد در مرزها و در گمرکات و... گفت: مباحث مالیاتی یکی از دغدغه‌های اساسی فعالان این حوزه به‌ شمار می‌رود.

وی گفت: دریافت حق کمیسیون نامتعارف از شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های سنگین دفاتر مالیاتی و اخذ مبالغ جداگانه از بابت کارنه تیر و cmr، حاشیه سود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را تا حد زیادی کاهش داده است.

فتاح‌زاده با بیان این مطلب خواستار اعمال تعرفه متناسب در رابطه با اخذ مالیات از شرکت‌ها شد و گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های دریافتی بابت کرایه حمل و نقل، متعلق به رانندگان است، اما متاسفانه هنگام اخذ مالیات این مبلغ، برای شرکت‌ها لحاظ می‌شود.

سید ضیاء رضوی؛ دبیر کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک توضیحاتی در خصوص عملکرد سال 1402 کمیسیون ارائه و مشارکت حداکثری اعضاء در جلسات را به جهت تعیین اولویت ها و برنامه ریزی خواستار شد.

رضوی، ایجاد رویه واحد در شرکت های حمل و نقل بین المللی را از جمله موضوعات مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل ذکر کرد و افزود: رقابت سالم صنفی از مهمترین مولفه های رشد بوده و در این راستا اتاق تبریز آماده است جلسات محوری در این خصوص برگزار کند، تا ضمن ارج نهادن به فعالان این حوزه، شاهد رشد چشمگیرصنعت حمل و نقل در استان باشیم.

دبیر کمیسیون مهمترین رسالت اتاق تبریز در برگزاری جلسات کمیسیون را حل مشکلات فعالان گمرک و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته پرونده های مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی طبق نظر بخش خصوصی که در جلسه کمیسیون عنوان شده بود، بررسی و صورت گرفت.

 در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل، با نقد فرایند اخذ مالیات از مجموعه‌های خود، خواستار تعیین مالیات بر اساس میزان سود واقعی شده و مقرر شد بررسی موضوع در جلسه آتی با نمایندگان سازمان امور مالیاتی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران