Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مواضع کشورمان در خصوص حقوق کودکان را در کمیته حمایت از حقوق کودکان اتحادیه بین‌المجالس جهانی بیان کرد.

به گزارش ایسنا، متن سخنرانی پروانه مافی در خصوص حقوق کودکان در کمیته حمایت از حقوق کودکان اتحادیه بین‌المجالس جهانی به شرح زیر است:

جمهوری اسلامی ایران با هدف تضمین ایفای حقوق همه کودکان در سال 1373 پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک را امضا کرد و پروتکل الحاقی پیمان‌نامه در خصوص خرید و فروش، خودفروشی و هرزه‌نگاری کودکان را نیز در سال 1383 برای تصویب به مجلس ارائه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احترام به کرامت انسانی ایجاب می‌کند که کودک به عنوان یک انسان دارای حقوق برابر با دیگران انگاشته شود. برخورداری از حقوق برابر برای کودکان مستلزم حمایت همه جانبه از آنان است. این امر از یک سو،‌ از اندیشه عدالت‌ورزی بشر برای دستیابی به سعادت فردی و اجتماعی نشأت می‌گیرد و از سوی دیگر از ضعف و رشد نیافتگی جسمی و ذهنی کودک و عدم توانایی وی در استیفای حقوق خویش و در نتیجه نیاز او به حمایت و مراقبت‌های ویژه ناشی می‌شود.

پارلمان جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق حقوق همه جانبه افراد زیر 18 سال که بیش از 22 میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی حدود 30 درصد از کل آن را تشکیل می‌دهند، اقدامات متعددی را انجام داده است. دستاوردهای حاصله در عرصه هنجارسازی عبارتند از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در سال 1381، گنجاندن مقررات مربوط به دادرسی ویژه کودکان در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 و قانون آئین دادرسی کیفری و اصلاحیه مصوب 1394 تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در سال 1392، تصویب کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، تهیه پیش‌نویس لایحه پلیس اطفال و نوجوانان و آئین‌نامه اجرایی کانون‌های اصلاح و تربیت،‌ تصویب قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 . دستاوردهای حاصل از این قوانین و هنجارها در عرصه ساختاری و اشکال متعددی متبلور شده‌اند که به قرار ذیل می‌باشند:

تشکیل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی، راه اندازی خطوط تلفن 123 و 148، استقرار پلیس ویژه کودکان در برخی مراجع انتظامی به صورت آزمایشی و طرح مباحث کودکان در کارگروه‌های بانوان و خانواده استانداری‌های تشکیل و راه اندازی مراجع قضایی خاص،‌ اطفال و نوجوانان، ایجاد و توسعه دفاتر حمایت از زنان و کودکان در دادگستری .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پروانه مافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه