Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي گفت: خط مشي ما در رسيدگي به مشکلات داوطلبان علوم پزشکي، رعايت عدالت و صداقت است و تلاش خواهيم کرد حقي ضايع نشود.
به گزارش خبرگزاري آريا، جلسه محمد مهدي طهرانچي سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي با بهروز طهماسب کاظمي رئيس حوزه رياست و روابط عمومي و مسئول تمشيت امور مرکز سنجش و پذيرش، محمدرضا مهرادفر سرپرست اداره کل آزمون‌سازي و فني و آمار مرکز سنجش و پذيرش و مديران و کارکنان اين مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهرانچي با اشاره به مشکلات به وجود آمده براي داوطلبان رشته‌هاي علوم پزشکي، اظهار داشت: مردم حق داشتند به لحاظ برخي مباحث به وجود آمده ناراحت باشند و براي حل مشکل به ما رجوع کنند و از آنجايي که قاعده دانشگاه آزاد اسلامي مردم مداري است، اين اصل باعث شد همکاران ما در سازمان مرکزي و واحد‌ها با سعه‌صدر پاسخگوي مراجعه کنندگان باشند و به دنبال حل مشکلات آنان برآيند.
عضو هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با تأکيد بر اينکه خط مشي در رسيدگي به موضوعات پيش آمده، رعايت عدالت، صداقت و پاسداري از حق مردم است، خاطرنشان کرد: تأکيدم به همکاران در رسيدگي به پرونده داوطلبان رشته‌هاي علوم پزشکي اين است که حق به حق‌دار برسد و از رتبه‌هاي داوطلبان و حق کساني که قبول شده‌اند صيانت شود، بنابراين براي تحقق اين موضوع با همه وجود تلاش خواهيم کرد حق يک نفر هم ضايع نشود و ظلمي صورت نگيرد، چرا که معتقديم اگر عدالت را رعايت کنيم و با مردم صادق باشيم، خداوند به کار ما برکت مي‌دهد و مشمول حديث «النجاه في الصدق» خواهيم شد.
طهرانچي تصريح کرد: دانشگاه آزاد اسلامي سالانه 500 هزار نفر ورودي دارد و گاهي ممکن است در اين روند مشکلاتي به وجود بيايد، اما تأکيد ما بر اين است که سيستم جذب دانشجو بايد به صورت کاملا هوشمند و با کمترين خطا اداره شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي افزود: بايد محکم و با اراده قوي در مسير توسعه و ارتقاي دانشگاه پيش برويم و با اعتقاد به آيه «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» ايمان داشته باشيم که بعد از هر سختي مي‌تواند عبرت و راحتي باشد.
وي با بيان اينکه حرفه‌اي‌گرايي در آموزش عالي اهميت بالايي دارد، تأکيد کرد: کار در محيط دانشگاه، حرفه‌اي است و نياز به افراد متخصص در اين حوزه دارد، در مشکل به وجود آمده براي برخي از داوطلبان رشته‌هاي علوم پرشکي از ميان 90 واحد دانشگاهي وضعيت 8 واحد بحراني بود که حاکي از آن است رؤساي اين واحد‌ها نه تنها براي حل مشکل تدبير نداشتند، بلکه تخلف کرده بودند. با توجه به اين موضوع قرار شد عملکرد رؤساي واحد‌ها بررسي شود، چرا که هيچ‌گاه مديريت دانشگاه را به دست افراد غيرحرفه‌اي و کساني که منافع خود را مي‌ببيند، نمي‌سپاريم.
طهرانچي از ارتقاي ساختار مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد و گفت: براي اصلاح ساختار دانشگاه آزاد اسلامي برنامه جدي داريم و حوزه سنجش و پذيرش نيز در اين تغيير ساختار، ارتقاي جايگاهي خواهد داشت. مشکلات به وجود آمده نشان داد که اين ساختار دچار يک بيماري چند ده ساله است و هنوز يک نظام يکپارچه ثبت نام ندارد، به طوري که در مشکل به وجود آمده براي رشته‌هاي پزشکي 90 واحد دانشگاهي با سليقه‌هاي مختلف عمل کردند، در صورتي که ثبت‌نام و پذيرش داوطلبان بايد براساس يک قاعده مشخص باشد.
عضو هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي اکنون در مقطع تاريخي قرار گرفته است، تأکيد کرد: ما در دو هفته گذشته موج اول را پشت سر گذاشتيم که پاسخگويي و رسيدگي به مشکلات داوطلبان بود و اکنون نوبت دفاع از هويت حرفه‌اي و عملکرد 36 ساله دانشگاه آزاد اسلامي است، چرا که اين هويت چيزي نيست که به راحتي به دست آمده باشد و بتوان از آن گذشت.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي تأکيد کرد: وضعيت داوطلبان رشته‌هاي علوم پزشکي بايد هر چه سريع‌تر رسيدگي شود، علاوه بر آن نتايج آزمون دکتراي استعداد‌هاي درخشان، پذيرش بدون آزمون و نتايج تکميل ظرفيت دکتري هم بايد هر چه سريع‌تر اعلام و اطلاع‌رساني شود.
طهرانچي در پايان گفت: مشکلات به وجود آمده براي داوطلبان رشته‌هاي علوم پزشکي درس‌ها و عبرت‌هايي براي ما داشت که بايد در جاي خود به آن‌ها توجه شود، اما آنچه گذر اين برهه را براي ما هموار کرد، تلاش و همدلي همکاران در دانشگاه آزاد اسلامي بود که بنده قدردان زحمات همه عزيزان هستم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارتقا ساختار سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دانشگاه آزاد ثبت نام از روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

همچنین لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام داوطلب تهیه و تا زمان اعلام نتایج حفظ شود.

کد خبر 6086639

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد