Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@22:29:55 GMT

پیکر زنده‌یاد یاراحمدی یکشنبه تشییع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۳۷۳۰

به گزارش ایلنا؛ رضا امیر یار احمدی (عضو موسسین و هیات‌مدیره انجمن مجسمه‌‌سازان) ۵ شنبه هفته جاری بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. او از جمله هنرمندانی بود که در حوزه شهری و نمایشگاه‌ها آثار و فعالیت‌هایی خوبی داشت.

خانه هنرمندان آمادگی خود را برای برگزاری مراسم تشییع این هنرمند مجسمه ساز اعلام کرده است در این میان گفته می‌شود؛ پیکر زنده یاد یاراحمدی یکشنبه ۲۹ مهرماه از مقابل خانه هنرمندان تشییع می‌شود و در قطعه نام آوران  آرام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاراحمدی در بروجرد به دنیا آمد و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی در هنرستان هنرهای زیبا (تهران) ادامه تحصیلاتش را در دانشکدۀ هنرهای تزئینی گذراند. این هنرمند جایزه بین‌المللی ارتباطات از یونسکو را در سال ۱۹۷۶ دریافت کرد. او همچنین به مدت ۱۵ سال مشاور وزارت مسکن و شهرسازی بود.

او از هنرمندان پیشکسوت مجسمه‌سازی است که  در کارنامه کاری خود ساخت پیکره برنزی ابوالقاسم فردوسی، مولانا جلال الدین محمد بلخی، ابونصر فارابی، ابن سینا، سردار مجید بقایی، درخت بسم‌الله مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، کتیبه و نقش برجسته میدان فرمانیه، مجسمه گوزن نشان کارخانجات رنگسازی ایران، مرمت و بازسازی نمای مجلس شورای ملی و بازسازی کلیه مجسمه های مجموعه مجلس را ثبت کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فوت مرگ تشییع هنرمند ایست قلبی مجسمه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان

پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان تشییع شد.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند