Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زائران شرکت کننده در پیاده روی اربعین در فضای معنوی خاص، آمادگی بیشتری برای پذیرش آموزه های دینی دارند، از این رو این آیین بهترین فرصت برای فعالیت های تبلیغی است.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری روز جمعه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استکبار و آل سعود به شدت از برگزاری همایش عظیم پیاده روی اربعین هراس دارند و قصد تضعیف آن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دشمنان برای مقابله با همایش اربعین حسینی، فتنه هایی را ترتیب دادند و درصدد فتنه بین ملت ایران و عراق برآمدند ولی این 2 کشور برادرانی هستند که از هم جدا نمی شوند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت:اربعین حسینی بستر بسیار مناسبی است که ائمه ما برای رشد و ظهور هر چه بیشتر حق که در مکتب اهل بیت تجلی یافته، فراهم کرده اند.
وی اظهار کرد: در طول تاریخ این بستر کار خودش را انجام داده و در سالهای اخیر نیز به برکت خون شهدای ایران و عراق که در راستای مقابله با داعشی ها و تروریست های مزدور استکبار جهانی جانشان را فدا کردند، بستر و زمینه این مانور بزرگ شیعه در جهان معاصر در مرزهای کشور فراهم شده است.
وی تصریح کرد: به طور قطع شیعیان چه در ایران و چه در عراق و افغانستان و پاکستان کشورهای عربی و غیره به رغم تمامی توطئه ها، تحریمها و تبلیغات گوناگون که در مخالفت با این حرکت الهی انجام شد، شاهد اقبال بی نظیر و شور و شوق هر چه بیشتر ملت ها در این همایش بزرگ هستیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان با این قیام و همایش پیاده روی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می زنند و حماسه به یاد ماندنی اربعین حسینی را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار داشت: زیارت اربعین چند فایده مهم دارد که از جمله آن ایجاد اتحاد میان صفوف شیعیان، مسلمین و پیروان سایر ادیان الهی است که در این آیین باعظمت شرکت می کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان افزود: آیین پیاده روی اربعین، علاوه بر آنکه نام شیعه را زنده می کند و خاری در چشم دشمنان است، باعث بازخوانی داستان کربلا و هدایت مردم به سمت آموزه های تربیتی آن می شود.
آیت الله حیدری تصریح کرد: خوزستانی ها در سال های اخیر میهمان نواز خوبی برای زائران اربعینی بوده اند و این خصلت ذاتی خود را به منصه ظهور می رسانند.
به گزارش ایرنا پایانه مسافری مرزی شلمچه با 40 گذرگاه کنترل گذرنامه ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری به مسافران خدمات رسانی می کند.
13 هزار خادم در450 موکب حسینی در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی گذرگاه شلمچه کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اربعين 97 تردد خودروها آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد