Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@01:12:35 GMT

اقتصاد رفاقتی مشکل اساسی کشور ماست

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۳۹۷۹

اقتصاد رفاقتی مشکل اساسی کشور ماست

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین راغفر اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه در نهمین کنگره صبح امروز حزب اراده ملت ایران با اشاره به اصلی‌ترین مشکل در نظام تصمیم‌گیری‌های اقتصادی در ایران، اظهار کرد: راه‌حل مسائل اقتصادی همینجاست و دنبال راه‌حل جای دیگر نمی‌گردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی که به عنوان نظام تدبیر و امید اسم برده می‌شود، از اصلی‌ترین مشکلات نظام اقتصادی است.

وی افزود: اصلی‌ترین مسئول همه مشکلات و عقب ماندگی کشور به نظام تصمیم‌گیری‌ها در ایران برمی‌گردد، این سیاست‌هاست که ساختار کنونی را حفظ و تقویت کرده است. راغفر تصریح کرد: ما به طور تاریخی با مشکلات ساختاری در اقتصاد رو به رو هستیم، یکی از آن‌ها سلطه سرمایه‌های تجاری در ایران یا به عبارت دیگر سلطه صاحبان سرمایه‌های تجاری بر نظام تصمیم‌گیری اقتصادی است.
این اقتصاددان ادامه داد: آن‌هایی که تصمیم‌گیری می‌کنند؛ منافع تبعات خاص خود را حفظ می‌کنند و نظام نابرابری را به وجود می‌آورند که این نابرابری منشأ ناامنی در نظام اقتصادی را به دنبال دارد.

وی درباره بی اخلاقی در جامعه کنونی گفت: اینکه اقشار مختلف علی رغم قربانی بودن با دیگران مانند طعمه نگاه می‌کنند به نابرابری، فقر و ناامنی برمی‌گردد.

راغفر با اشاره به افزایش بیکاری و رشد جرم و جرایم تاکید کرد: اخلاق آسیب خورده، آسیب‌های اجتماعی و رشد جرم و جرایم ناامنی‌هایی هستند که در جامعه شاهد آن هستیم. این‌ها ظرفیت‌هایی است که کشور ما برای حل مسئله به آن نیاز دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: آن‌هایی که تعیین می‌کنند نرخ ارز چقدر باشند زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند و تعیین می‌کنند که منابع کشور به چه کسی داده شود؛ این‌ها مسبب مشکلات در نظام اقتصادی هستند.

وی تصریح کرد: ما شاهد شکل‌گیری یک اقتصادی هستیم که از آن به عنوان اقتصاد رفاقتی یاد می‌شود که یعنی افرادی که در این اقتصاد هستند فقط حافظ منافع دوستان و احزاب خودشان هستند. این ساخت اصلی کارکرد اقتصاد ایران بوده و باعث شاهد بحران در اقتصاد شده‌ایم که متأسفانه از مرحله بحران گذشته و به مسئولان اخطار می‌کنیم که مانع فاجعه شوند.

این خبر در حال تکمیل است..

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

وی با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره و اضافه کرد: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی گفت: مبارزه با فساد جزو شعارهای مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کارهای بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

این خبر تکمیل می‌شود

کد خبر 6086379

دیگر خبرها

  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟