Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه خط حزب الله در یادداشتی به بررسی جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران پرداخته و در آن بر لزوم تشکیل اتاق جنگ اقتصادی توسط دولت در کشور تاکید کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نشریه خط حزب‌الله در یادداشتی به بررسی جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران پرداخته و در آن بر لزوم تشکیل اتاق جنگ اقتصادی در کشور تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

پس از حوادث ۱۱ سپتامبر، هیأت حاکمه‌ی آمریکا تصمیم به ایجاد برخی اصلاحات در ساختار دفاعی و امنیتی خود می‌گیرد. در یکی از مهم‌ترین اصلاحات، برخلاف روال مرسوم، وزارت خزانه‌داری در کنار سازمان‌های امنیتی و دفاعی آمریکا، عضوی از اعضای جامعه‌ی اطلاعاتی و جنگی ایالات متحده می‌شود.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، موضوع اتاق جنگ اقتصادی، با شدت و حدت بیشتری دنبال شده است. در همین راستا، گروه اقدام ایران (Iran Action Group) به‌عنوان دومین اتاق جنگ اقتصادی آمریکا، به ریاست «برایان هوک» در وزارت‌خارجه‌ی این کشور، از حدود سه ماه پیش تشکیل شد. این کارگروه ویژه وظیفه‌ی خود را فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران و قطع دسترسی کشور به منابع مالی خود در جهت براندازی یا هماهنگی ایران با سیاست‌های آمریکا تعریف کرده است. این گروه مطابق سند راهبرد امنیت ملی ۲۰۱۵ آمریکا، تحریم را ابزار اصلی اعمال قدرت خود قرار داده و به ایران اعلام جنگ اقتصادی کرده است.

از ابتدای امسال تا به حال، رهبر انقلاب نیز در جهت مقابله با نقشه و طراحی‌های دشمن، دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، به عنوان اتاق جنگ اقتصادی ایران را صادر فرمودند: تا از این طریق ضمن ایجاد هماهنگی میان‌دستگاهی در کوتاه‌ترین زمان، مسئولین مربوطه، با شناخت توطئه‌های اقتصادی دشمن، آن‌ها را خنثی کرده و توانمندی دولت به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی در این عرصه را افزایش دهند. دیدار دو ساعت و نیمه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی رهبر انقلاب با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه نیز در همین راستا است. در طول چهار ماه گذشته نیز رهبر انقلاب با کابینه‌ی دولت دوازدهم، دو جلسه‌ی طولانی‌مدت با محوریت جنگ اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم برگزار کرده‌اند.

در دیدار تیرماه هیأت دولت نیز رهبر انقلاب، تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور خواندند و همه‌ی دستگاه‌ها را نیز به هماهنگی با آن فراخواندند. هدف از همه‌ی این مطالبات و توصیه‌ها، فهم دقیق از شرایط جنگ اقتصادی، و به تبع آن شکل‌گیری «اتاق جنگ اقتصادی» توسط دولت است که متأسفانه تا به امروز محقق نشده است. از این گردنه و شرایط خطیر نیز می‌توان عبور کرد به شرط آنکه اتاق جنگ اقتصادی هرچه زودتر تشکیل شده و کارگروهی پرتلاش و جوان، به‌صورت شبانه‌روزی مشغول حل مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتاق جنگ اقتصادی برایان هوک یازده سپتامبر گروه اقدام علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح چهارشنبه در دیدار با یکی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار سیاسی قرار دارد، بیان کرد: باید از این فرصت‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استان نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از بخش خصوصی استان عنوان کرد: با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و مصوبه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان که با حضور مدیرکل بازرسی استان برگزار شد، حمایت از تولیدات استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل بازرسی استان یافته‌های ارسالی در زمینه تولیدات بومی استان را بررسی و در ماه جاری نامه به مدیران ابلاغ شد که با رعایت تمامی جوانب قانونی خرید دستگاه‌های اجرایی از تولیدات بومی استان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: این مصوبه به تمامی دستگاه‌های اجرایی، ذی حسابان، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون استان برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل و دریافت مصوبه ستاد درآمد و شورای فنی در خصوص افتتاح حساب بانکی پیمانکارانی که در استان خراسان جنوبی فعالیت در بانک‌های عامل استان بیان کرد: از محل این مصوبه تنها در سه ماهه تابستان سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در بانک‌های استان داشته ایم.

کد خبر 6100310

دیگر خبرها

  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری