Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور مردم ولایتمدار استان بوشهر در شهرهای مختلف برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و بسیاری از افراد سفر خود به پیاده‌روی اربعین را آغاز کرده‌اند که حرکت بسیار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اربعین حسینی و پیاده‌روی بزرگ به این مناسبت را بیانگر شکوه عزت‌مندانه مسلمانان دانست و اضافه کرد: مردم ایران اسلامی هر ساله در این ایام حضوری گسترده در مراسم اربعین دارند و حماسه بزرگی را خلق می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه همایش عظیم اربعین حسینی ادامه راه امام حسین(ع) و تحقق حکومت حضرت ال محمد(عج) است، تصریح کرد: حضور مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی نشان از معرفت و محبت حسینی است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش جهان استکبار برای تخریب شخصیت انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان یک تصویر غلط و وارانه از انقلاب اسلامی با مشارکت رسانه‌های تحت پوشش ارائه می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه دشمنان در این زمینه نیز همچون گذشته با شکست روبرو می‌شوند، ادامه داد: استکبار جهانی می‌خواهد چهره‌ای از انقلاب اسلامی ارائه کند که این نظام دنبال اهداف غیرانسانی است.

وی بر لزوم تلاش نخبگان جامعه برای ترویج نگاه عدالت خواهی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با محوریت اسلامیت افزود: استقلال باید در همه ابعاد مانند استقلال سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و دیگر عرصه‌ها در جامعه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه در قضیه برجان ماهیت آمریکا به خوبی برای همگان روشن شد، خاطرنشان کرد: نگاه دولت و نظام اسلامی نباید به غرب باشد و نباید از غرب درخواست همکاری و کمک کرد چراکه آنان از این فرصت سوء استفاده می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به تدوین سند پیشرفت ۵۰ ساله نظام اسلامی ایران گفت: مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم عملکرد جهادی داشته باشند و این مسائل در اولویت باشد.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در قتل خبرنگار سعودی تصریح کرد: قتل خبرنگار مخالف رژیم سعودی در سفارت عربستان در ترکیه برملا شد که برگ ننگینی دیگر بر جنایات این رژیم افزوده است.

ترویج و تبلیغ فساد زنگ خطر است

 حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت پیشاپیش ایام اربعین حسینی اظهار داشت: حال و هوای این روزهای کشور اسلامی ماحال و هوایی اربعینی است و شور و اشتیاق فراوانی در اقصی نقاط عالم برای حضور در بزرگترین اجتماع جهان بر پا است.

وی افزود: حماسه اربعین نمایش قدرت بزرگ جهان اسلام و بزرگترین محفل برای معرفی شیعه و نهضت سرخ امام حسین (ع) به جهانیان در عینیت بخشیدن به فرهنگ عاشورایی عزت، کرامت، ایثار، ظلم ستیزی، استکبارستیزی و شهادت طلبی است.

رکنی حسینی گفت: اربعین پیام‌های بسیار بزرگ و گسترده‌ای دارد و فرصت ایجاد همدلی بین همه مسلمانان و رفع سوءتفاهم‌ها میان ملت‌های مسلمان است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: حضور ده ها میلیونی زائران از حدود ۴۰  کشور جهان در این اجتماع بزرگ با تنوع مذهبی، نژادی، قومی، جنسیتی نماد قدرت محض شیعه است.

وی اظهار داشت: بزرگترین قدرت محض شیعه حماسه اربعین است و به تعبیر فرمایشات مقام معظم رهبری نباید از این فریضه بسیار بزرگ غافل شویم.

امام جمعه گناوه گفت: امسال دشمنان با توطئه‌های فراوان و بحث‌های ناامید کننده در فضای مجازی سعی در کمرنگ کردن این حماسه و تفرقه میان دو ملت داشتند اما با هوشیاری مردم نقشه‌های آنها نقش بر آب شد و نتوانستند دسیسه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور مردم  دست از امام حسین (ع) بر نداشته اند و باید از رئیس جمهور که هزینه زائران را ۳۵ درصد کاهش داد تقدیرکرد.

رکنی حسینی با اشاره به حادثه تروریستی و ربوده‌شدن مرزبانان در مرز میرجاوه بیان کرد: دشمنان به دنبال چنین حوادث فاقد هر گونه اعتبار از نظر امنیتی هستند تا  افکار عمومی را از جنایت‌هایی که  در جهان توسط آنها در حال انجام است منحرف کنند.

وی گفت: با توجه به تلاش دشمن در خلق چنین حوادثی انتظار می‌رود مسئولان امنیتی نسبت به حفاظت از مرزهای کشور و فعالیت گروه‌های تروریستی حساسیت و هوشمندی بیشتری از خود نشان دهند چرا که امنیت کشور و مردم برای نظام اسلامی خط قرمز است و مردم انتظار گوشمالی و پاسخ کوبنده به این تروریست ها را دارند.

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار گروهی از نخبگان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: مراقبت برای غافل نشدن از مسئولیت های خود در قبال مردم و مسائل مهم کشور و احساس مسئولیت نخبگان نسبت به جنگ تحمیلی اقتصادی، سیاسی، امنیتی علیه کشور که از جانب دشمنان صورت گرفته دو توصیه مهم از توصیه های رهبری پیرامون مسئولیت نخبگان در شرایط کنونی کشور بود.

وی افزود: مهمترین کار امروز دشمنان نظام اسلامی برای اغفال افکار عمومی جهان و ایران به تعبیر فرموده رهبری تصویر سازی غلط است  و نخبه جوان کشور ما باید در این رویارویی تکلیف و وظیفه و تلاش خود را برای سرافرازی و پیروزی نظام اسلامی بکار برد.

امام جمعه گناوه گفت: مهمترین وظیفه نخبگان کشور تلاش علمی زیر پرچم عدالتخواهی و حساسیت و کمک به رسیدگی به مشکلات مردم است.

رکنی حسینی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی را  برای ۵۰ سال آینده کشور ابلاغ کردند که در ۵۰ سال آینده نظام سیاسی ما یکی از ۱۰ کشور برتر جهان خواهد بود و از همه مردم، جوانان و کارشناسان خواستند که این فرصت را مغتنم بشمارند و نظرات خود را راجع به این سند ارائه دهند.

وی با اشاره به قتل روزنامه نگار سعودی در ترکیه گفت: این حادثه پرده را از چهره واقعی حامیان تروریست برداشت و نشان داد که این استکبارگران به خاطر منافع خود دست به هر کاری می زنند.

شغل یکی از نیازهای ضروری نسل جوان است

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار کرد: یکی از آسیب هایی که جامعه را تهدید می کند ترویج و تبلیغ فساد و کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه است.

وی افزود: ریشه منکرات در جدایی جامعه از اعتقادات و باورهای دینی و دین گریزی است.

رکنی حسینی با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به خواسته ها دست به هر کاری می زند، گفت: دشمن برای دین زدایی بودجه اختصاص می دهد و از همه ابزار بهره می برد و تلاش می کند فرهنگ غربی را انتقال دهد.

امام جمعه بردخون تنها راه رفع این مشکل را تقویت باورهای دینی دانست و اضافه کرد: مهم ترین عامل کاهش آفات و آسیب ها و بزهکاری و تنها راه رهایی از افسردگی تقویت باورها و اعتقادات دینی مردم است.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: امروز دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به هر کاری می زند که بی حجابی، اشاعه منکرات، فساد و فحشا است.

وی از حضور بانوان در ورزشگاه ها انتقاد کرد و گفت: حضور بانوان در ورزشگاه ها مشکلات را حل نمی کند و تصور اینکه به بانوان آزادی داده شود تا در ورزشگاه ها حاضر شوند غلط است و ظلمی بزرگ بر پیکر جامعه اسلامی است.

رکنی حسینی ابراز داشت: شغل یکی از نیازهای ضروری نسل جوان است و همواره مورد توجه دین قرار گرفته است.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: بیکاری یکی از دلایل گرایش جوانان به ناهنجاری های اجتماعی است و فقر و تنگدستی از بدترین پدیده های جامعه و عاملی برای آغاز انحراف و بزهکاری است.

خطیب جمعه بردخون گفت: فقر مانند سیلی بنیان کن تمام ارزش‌ها را ویران می کند و شرافت و کرامت انسانی را از بین می برد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که به خاطر تحریم ها و سوء مدیریت ها و ناکارآمدی مسئولان بیکاری و مشکلات افزایش یافته اما قرار بود این مشکلات در دولت تدبیر و امید رفع شود.

رکنی حسینی از انتصاب افراد فاسد و ناکارآمد در پست های دیگر انتقاد کرد و افزود: چرا دولتمردان صدای شکستن استخوان های مردم زیر بار مشکلات را نمی شوند، چرا چاره ای نمی کنند و چرا همه امور به دلار لعنتی گره خورده است.

امام جمعه بردخون اضافه کرد: در شرایطی که قشر عظیمی از جامعه محتاج نان شب هستند عده ای در تجمل و اشرافیگری به سر می برند.

وی خطر مرفهین بی درد را یادآور شد و گفت: ضرر و زیان مرفهین بی درد و آثار منفی آنان که پایمال کردن اصول اخلاقی است کمتر از فقرا نیست.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به گله مندی مردم ابراز داشت: مردم در همه صحنه های نظام حضور داشته اند اما امروز از وضعیت کشور نگران و گله متدند زیرا قشر عظیمی زیرخط فقر هستند در حالی که عده ای حقوق نجومی دریافت می کنند و عدالت هر روز کم رنگ تر می شود.

وی خواستار حضور مسئولان بین مردم شد و افزود: چرا نماینده مردم پس از سه سال در بین مردم حاضر نمی شود و نشستی با مردم نمی گیرد مگر مردم نامحرم هستند.

رکنی حسینی گفت: مسئولان منتخب مردم هستند که مردم باید در انتخاب های خود آگاهانه عمل کنند.

امام جمعه بردخون افزود: هرکس مسئولیتی پذیرفت باید پای تعهد خود بابستد و اینکه نماینده ماه محرم به صورت مختصر در مخافل حاضر شود و به تماس ها پاسخ ندهد شایسته نیست.

رکنی حسینی گفت: این نظام امانت خون شهدا است و هرکس مسئولیتی می پذیرد باید به مردم پاسخ دهد و در بین آنان حاضر شود و قدر این مردم را بدانند.

وی با اشاره به مناسبت های هفته، اظهار کرد: حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بستری برای عینیت یافتن فرهنگ عاشورا است.

امام جمعه بردخون اضافه کرد: حضور دهها میلیونی از کشورهای اسلامی نماد قدرت ترم شیعه و وحدت مسلمین در شرایط حساس کنونی است.

وی همچنین ربودن مرزبانان ایران اسلامی در میرجاوه را محکوم کرد و گفت: این اعمال با هدف ناامن کردن ایران اسلامی است اما ملت ایران هرگز تسلیم دشمن نخواهد شد.

حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام است

 حجت الاسلام شیخ عباس بحرینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: تقوا به مثابه یک ترمز است؛ همانطور که ترمز در وسیله نقلیه کمک می‌کند که در خطرات سرعت را کم کند یا ماشین را متوقف کند تقوا هم ترمز برای کنترل گناه است.

وی اضافه کرد: ما مامور به پرستش خدا هستیم و خداوند ما را برای عبادت کردن خلق کرده است و انسان یک معبود دارد و آن خداست که باید او را بپرستد و در محضر او گناه نکند.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: خدا عدل محض است و به اندازه سر سوزنی به کسی ظلم نمی‌کند؛ اگر انسان گرفتار آتش می‌شود و کیفر می‌شود به‌واسطه گناهی است که انجام می‌دهد. خداوند از حق الناس و ظلم به سادگی نمی گذرد و خداوند در قرآن ظالم را لعنت کرده است.

بحرینی به موضوع قتل خبرنگار سعودی در ترکیه اشاره کرد و افزود: برای یک خبرنگار چه غوغایی راه افتاده است؛ مترسکی به نام بن سلمان چه بازی راه انداخته است؟ مگر سازمان ملل و مجامع بین‌المللی مرده اند. کار به خوبی و یا بدی این خبرنگار نداریم. شما مسلمان هستید و ادعای مسلمانی و خادم حرمین بودن دارید؛ به روایت پیامبر(ص) مراجعه کردید؟ پیامبر اسلام در روایتی فرموده‌اند کسی که می خواهید بکشید مثله نکنید؛ سگ درنده هم حق ندارید مثله کنید.

وی افزود: همین عمل برای نامسلمان بودنتان کافی است. خودتان را خادم الحرمین می دانید ولی دارید اسلام را خراب می کنید. بدبخت‌تر کسانی هستند که از این رژیم دفاع و حمایت می کنند، از ظالم دفاع می‌کنند. اینها در یمن چه می‌کنند، زن و مرد و کودک می‌کشند و جنایت می کنند. آیا فریادرسی هست که به دادشان برسد؟ راه دنیا روشن است و انشاءالله منجی بیاید و به این جنایت پایان دهد.

امام جمعه موقت عسلویه به سفر اربعین اشاره کرد و گفت: کاروان‌ها به سوی سرزمین مقدس کربلا سرزمینی که درس فداکاری و جهاد فی سبیل الله به ما آموخته است حرکت می‌کنند.

وی افزود: عزیرانی که به این سفر مشرف می‌شوند دستورات اسلامی را به جا آورند؛ اجتماع سنگینی است که مشت محکمی بر دهان استکبار است از این سفر درس فداکاری بیاموزید صبر و استقامت حسین (ع) را به رخ دنیا بکشید و به دنیا بگویید ظالم و جنایت کار به جایی نمی‌رسد.

بحرینی خاطرنشان کرد: یزید جنایتکار بود و امروز اسمی از او نیست. اما امروز میلیون‌ها در اربعین به زیارت امام حسین (ع) می‌روند واو حیات ابدی یافته است و در دل ما جای دارد و در دنیا و آخرت حرف اول می‌زند.

تلاش مهمترین وظیفه نخبگان کشور است

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار داشت: حماسه اربعین، نمایش قدرت جهان اسلام است و بزرگترین وسیله معرفی شیعه و نهضت سرخ حسینی به جهانیان است و نمایش عظمت، قدرت، وحدت و پیوند ناگسستنی با ولایت است.

وی با اشاره به پیام‌های ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی بیان کرد: اولین پیام، پیام اقتدار است؛ این سند به آمریکا و کشورهای دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی برای بالا رفتن از پله های پیشرفت، برنامه پنج ساله دارد که بر اساس آن در عرصه اقتصادی به ده قدرت اول دنیا دست خواهد یافت.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: پیام دوم پیام امید است؛ در شرایط تورم کنونی و سود جویی برخی افراد، ابلاغ این سند تاثیر نوید بخش برای عبور از شرایط کنونی است.

وی افزود: پیام سوم پیام تدبیر است، این ابلاغ به ملت ایران و همه جهانیان این پیام را می‌دهد که وجود رهبری حکیم، فرزانه و مدیر و مدبر در رآس نظام جمهوری اسلامی است که با همه مشغله‌ها و دغدغه‌های روزمره، نسبت به امور دراز مدت و کلان کشور غفلت نمی کند.

مصلح با اشاره به خلاصه بیانات رهبری، گفت: از وظایف نخبگان در شرایط کنونی مراقبت برای غافل نشدن از مسئولیت های خود در قبال مردم و مسائل مهم کشور، غرق نشدن در فضای تخصصی و بی توجهی به جامعه همچون استقلال، عدالت،‌ پیشرفت و آسیب‌های اجتماعی، بالا بردن ارزش نخبگان با انجام امور مربوط به علم و تخصص در زیر پرچم عدالتخواهی و استقلال و هویت ملی و احساس مسئولیت نسبت به جنگ همه جانبه اقتصادی، سیاسی و امنیتی علیه ایران عزیز است.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه نخبگان کشور، تلاش علمی زیر پرچم عدالتخواهی، انحصار شکنی، ستم ستیزی و حساسیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم است.

امام جمعه برازجان افزود: قتل خاشقچی منتقد عربستانی به دستور حکام آل سعود، چهره واقعی این خاندان را در رویکرد تروریستی و تربیت تروریست هایی چون داعش را نشان داد.

وی گفت: این حادثه کوچک اما فجیع پرده بزرگی از چهره مدعیان مبارزه با تروریسم و حقوق بشر برداشت و آشکارا نشان داد که در فرهنگ آمریکایی تروریست بودن و نبودن بستگی به میزان نقش آنان در تامین منافع استکبار است.

مصلح با تقدیر و تشکر از مسئولین بهداشت و درمان بابت تشکیل میز خدمت در مصلی نماز جمعه و پاسخگویی به مردم اضافه کرد: با توجه به مشکلات زیاد مردم در حوزه درمان، مسئولان باید به جد پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و بر اجرای کامل این طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رییسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رییسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است