Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:53:46 GMT

بيست و ششمين نشست آيين آواز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۹۲۰۸

بيست و ششمين نشست آيين آواز برگزار شد

خبرگزاري آريا - بيست و ششمين نشست آيين آواز با حضور جمعي از علاقه‌مندان آواز و هنرمندان در فرهنگ‌سراي ارسباران برگزار شد.
در اين نشست «عليرضا اميني» - آهنگساز و پژوهشگر موسيقي- به عنوان کارشناس ميهمان برنامه با موضوع «آيا آواز ايراني غم‌انگيز و غمبار است» کوشيد نسبت آوازهاي آييني کشورمان را با آواز دستگاهي و رديفي بسنجد و تبيين کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعرخواني «سعيد ناظمي» شاعر آييني به همراه قرائت شعر در بخشي ديگر توسط «محمد اسعدي» که او نيز شاعر برگزيده جشنواره شعر آييني بوده از بخش‌هاي مناسبتي نشست اين ماه بودند.
در بخش تجليل از «احمد مراتب» خواننده باسابقه و شاگرد تاج اصفهاني نيز حسام‌الدين سراج به همراه او روي صحنه آمد و ضمن ارائه آوازي کوتاه در بيان شخصيت او سخن گفت. مجري مراسم نيز با اشاره به پيشينۀ اذان‌گويي اين هنرمند از احمد مراتب به عنوان يکي از معدود ايرانيان و شيعياني نام برد که تا کنون موفق به گفتن اذان بر بام کعبه در بيت‌الحرام شده است. در ادامه تعدادي از پيشکسوتان هنرمند آواز روي صحنه آمدند تا تجليلي درخور از اين مؤذن و خواننده مناجات و آواز برآمده از مکتب اصفهان برگزار کنند.
اجراي سعيد خلج در بيات اصفهان با همراهي سعيد فهيمي نوازنده ني، اجراي سليمان رضايي به عنوان شاگرد برگزيده کلاس آواز استادش سراج (در دشتي) اجراي محمد ميرزايي خوانندۀ 63 ساله از شهرستان خمين به همراه علي عرب خوانساري نوازنده ني (از شاگردان محمدعلي کياني‌نژاد)، آوازخواني ذبيح‌الله کُردعليوند خواننده اهل لرستان به همراه ني امير بيات در دستگاه نوا و همچنين آوازخواني عليرضا جعفرزاده در دشتي و دستگاه شور به همراه عبدالله مهدي‌زاده نوازنده ني از بخش‌هاي ديگر برنامه بود. همچنين در بخشي ديگر پيام هنرمند اصفهاني احمد رضا قديري گزي در تجليل از احمد مراتب توسط حميد سهرابي مجري نشست قرائت شد.
محمدابراهيم ذوالقدر، ميلاد کيايي، علي رستميان، محمود مخدوم، محمد ملاآقايي، امير مداح، پوران وفادار، فاضل جمشيدي، محمدهاشم احمدوند، سيدحسين جعفري، لطفعلي سيلاني، ساسان بازگير، مصطفي نجمي، مهدي اصغرپور، مهرداد پيکرزاده، علي اکبر کهربايي، منصور رسولي، مسعود اعرابي، امير شرفيان، امير متولي، محمدرضا ممتاز واحد، مسعود عرب، مهيار سهيلي و دکتر محسن سليماني به همراه بامداد فلاحتي از جمله هنرمندان و چهره‌هاي حاضر در نشست بودند.
بيست و هفتمين نشست آيين آواز ساعت 18 روز سه‌شنبه 29 آبان در فرهنگسراي ارسباران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)

گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)

دیگر خبرها

  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اورونوف قاتل نساجی، منجی پرسپولیس/ فرار ۳ امتیازی شاگردان اسومار از جهنم وطنی
  • گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج