Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرض سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و رییس انجمن بیهوشی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حوزه فعالیت متخصصین بیهوشی در اورژانس شروع می‌شود و بیماران بدحال و مراجعانی که نیاز به احیای قلبی دارند متخصصان این رشته می‌توانند کارهایشان را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش دیگر فعالیت‌های متخصصان بیهوشی در اتاق‌های عمل و کنترل درد حاد بعد از عمل جراحی است،‌در این بین دردهای مزمن سرطانی نیز برعهده پزشکان بیهوشی است.

متخصص بیهوشی؛ نیاز هر بیمارستان و مرکز درمانی

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: متخصصین بیهوشی در بسیاری از کارهای طبی دیگر نقشی مهم برعهده دارند و افرادی که تمایل دارند در این رشته تخصص بگیرند، باید یک دوره 4 ساله را بگذرانند.

سلیمی تأکید کرد: رشته بیهوشی جزء رشته‌های پایه هر بیمارستان و مرکز درمانی محسوب می‌شود و هر بیمارستان عمومی که راه‌اندازی می‌شود باید از ابتدای شروع فعالیتش در آن مرکز باشد.

وی با اشاره به اینکه کار متخصصان بیهوشی بسیار پراسترس است و خیلی از افراد این رشته را با خلبانان مقایسه می‌کنند، افزود: رشته بیهوشی نیاز به دانش وسیع و حضور ذهن بالایی دارد تا عملکرد و نتایج خوبی به دست آید.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: رشته تخصصی بیهوشی از لحاظ درآمد نسبت به سایر رشته‌ها از سطح پایین‌تری برخوردار است و نسبت به استاندارد دنیا متخصصین بیهوشی درآمدشان از حد متوسط دنیا پایین‌تر است.

وی ادامه داد: اگرچه این رشته جزء چند رشته پردرآمد در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود اما در ایران رشته‌ ایی با درآمد مالی متوسط است، از این رو به دلیل سختی کار رشته بیهوشی و درآمد کم  جزء اولویت‌های اول پزشکان عمومی در انتخاب رشته نیست.

وی افزود: خوشبختانه متخصصان بیهوشی در کل کشور به طور یکسانی توزیع شده‌اند و در حال حاضر بیش از 4600 متخصص بیهوشی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

سلیمی اضافه کرد: متخصصان بیهوشی در دوران دفاع مقدس و هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی حضوری فعال داشته و همگام با سایر رشته‌ها مشغول به ارائه خدمات در حوزه سلامت بوده‌اند.

 عدالت بین رشته ای؛ تقاضای به حق متخصصان بیهوشی

سلیمی تأکید کرد: مسئله‌ای که برای ما بسیار اهمیت دارد نسبت درآمدها و عدالت بین رشته‌ای است و متأسفانه چنین مواردی برای رشته بیهوشی وجود ندارد و نیازمند بازبینی جدی در این زمین انجام شود. از لحاظ تعرفه، حق متخصصان بیهوشی انجام نشده است، ما به فکر درآمد بالا نیستیم بلکه خواهان ایجاد عدالت بین‌ رشته‌ای هستیم.

وی اضافه کرد: استفاده از کتاب تعرفه کالیفرنیای سال 2017 یکی از راههای ایجاد عدالت بین‌ رشته‌ای است و ترجمه این کتاب به وسیله سازمان نظام پزشکی بیش از یکسال است که آغاز شده است تا این رفرنس برای موضوع تعرفه مورد قبول کشوری واقع شود تا براساس آن تعرفه‌ها براساس استاندارد تعیین شود.

وی اضافه کرد: کار ترجمه کتاب تعرفه‌گذاری کالیفرنیا از طریق انجمن‌های مختلف و کارشناسان متخصص سازمان نظام پزشکی انجام شده است و نسبت‌ها با هدف ایجاد نکردن بار مالی اضافی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است. سازمان نظام پزشکی یک کار فشرده و علمی را در سال گذشته انجام داده است و ترجمه این کتاب به شورای عالی بیمه ارسال شده است.

بی توجهی به اجرا نشدن کتاب تعرفه کالیفرنیا

سلیمی در خصوص اجرا شدن ترجمه جدید کتاب تعرفه کالیفرنیا، گفت: انتظار داشتیم کتاب تعرفه کالیفرنیا پیش از نیمه دوم سال اجرایی شود و سازمان نظام پزشکی اعلام می‌کند که این کتاب هیچ گونه بار مالی اضافی بر کشور ایجاد نمی‌کند.

وی یادآوری کرد: کتاب تعرفه کالیفرنیا که به وسیله سازمان نظام پزشکی بازنگری شده است می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیهوشی سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)

بزرگترین ورزشکاران جهان چقدر درآمد دارند؟ و درآمد ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی در مقایسه با هم چگونه است؟ در اینفوگرافی زیر طبق محاسبات فوربس، ورزشکارانی را که بیشترین درآمد را در رشته های ورزشی مختلف داشتند، به تصویر کشیده شده است.

به گزارش روزیاتو، درآمدهای گزارش شده در پردرآمدترین ورزشکاران جهان از مه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ را پوشش می دهد. درآمدها شامل درآمدهای درون زمینی (حقوق، پاداش، جایزه) و خارج از میدان (تبلیغات و …) است.

پردرآمدترین ورزشکار جهان کیست؟

کریستیانو رونالدو با درآمد ۱۳۶ میلیون دلاری بین مه ۲۰۲۲ و مه ۲۰۲۳، پردرآمدترین ورزشکار جهان بود. انتقال او به باشگاه النصر عربستان سعودی رکورد بزرگترین قرارداد در این ورزش را در آن زمان ثبت کرد.

در اینجا نحوه مقایسه او با پردرآمدترین ورزشکاران دیگر جهان آمده است.

توجه: ارقام گرد شده اند.

لبرون جیمز، فوق ستاره لس آنجلس لیکرز، بیشترین درآمد را در بسکتبال کسب کرد (کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار)، که تقریباً دو برابر بیشتر از لوئیس همیلتون، پردرآمدترین راننده فرمول ۱ است که در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدود ۶۵ میلیون دلار به خانه برد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که چگونه درآمد خارج از زمین می تواند به طور قابل توجهی به درآمد کل برخی از ورزشکاران کمک کند.

توجه: ارقام گرد شده اند.

این اختلاف بیشتر در مورد راجر فدرر که در سال ۲۰۲۲ پس از آخرین بازی در لیور کاپ بازنشسته شد، مشهود است. با این حال، معاملات گسترده او با یونیکلو، رولکس و مرسدس بنز و همچنین سهام او در شرکت On، همچنان او را در صدر این لیست ها نگه می دارد.

همراه با رونالدو و جیمز، این سه ورزشکار سلبریتی رشته ورزشی خود در نظر گرفته می شوند و بدون شک به آنها کمک می کند تا قراردادهای پرسود و معاملات تجاری را تضمین کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)