Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی که رهبران جنوب شرق آسیا نیز در میان آنها بودند در اجلاس مشترکی در بروکسل به تعهد خود به برجام تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه های جنوب شرق آسیا، 51 تن از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آسیا و 10 نفر از رهبران یا مقام های ارشد کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' در اجلاس دو روزه مشترک اتحادیه اروپا و آسیا در بروکسل شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رهبران با انتشار بیانیه مشترکی روز شنبه بر تعهد خود در مورد توافقنامه بین المللی برجام تاکید کردند.
طبق این بیانیه برجام اطمینانی بر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است.
به گزارش شبکه خبر آسیا، اتحادیه اروپا و آسیا در این بیانیه مشترک تاکید کردند: 'حفظ برجام احترام به توافقنامه های بین المللی، ارتقای صلح، ثبات و امنیت جهان است.
برجام میان ایران و آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان درسال 2015 به امضا رسید که دونالد ترامپ کشورش را در سال جاری از این تعهد بین المللی خارج ساخت و تحریم های یکجانبه ای را علیه تهران وضع کرد.
این درحالی است که اتحادیه اروپا و کشورهای جهان بر حفظ برجام به عنوان تعهدی بین المللی تاکید کردند.
به گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه درحاشیه اجلاس مشترک دوبلوک اروپایی و آسیایی اعلام کرد این اتحادیه در حال حاضر درصدد یافتن راهکارهای قانونی برای بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام است.
51 رهبر و مقام ارشد و نمایندگان عالی از کشورهای اتحادیه اروپا و آسیا و از جمله مقام های ارشد یا رهبران 10 کشور جنوب شرق آسیا در اجلاس مشترک دو روزه ای در دو روز گذشته 26 و 27 مهر (18 و 19 اکتبر) در بروکسل شرکت کردند.
دونالد توسک رئیس کمیسیون اروپا ریاست این اجلاس را برعهده داشت.
آساق**1599 *شبس*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي اتحاديه اروپا ايران آسيا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد