Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، از احتمال اعمال نفوذ روسیه، چین و ایران در انتخابات کشورشان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش صدای ایران از فارس، این گزارش مشترک توسط اف‌بی‌آی، وزارت امنیت ملی، وزارت دادگستری و مدیریت اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است.

در این گزارش آمده است: «دخالت خارجی در انتخابات آمریکا، تهدیدی است برای دموکراسی ما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناخت این تهدید و مقابله با آن، از اولویت‌های اصلی دولت فدرال است. دشمنان، انتخابات آمریکا را هدف گرفته‌اند تا از این طریق و بر اساس خطوط سیاسی، بین ملت آمریکا تفرقه ایجاد کنند و در تصمیمات سیاسی مهمی که بر منافع ملی آنها تأثیر می‌گذارد، خودشان تأثیر بگذارند.»

در بخش «دخالت خارجی» این بیانیه آمده: «ما نسبت به تلاش جاری روسیه، چین و دیگر بازیگران خارجی مانند ایران برای کاستن از اعتماد ملت به نهادهای دموکراتیک و تأثیرگذاری بر احساسات مردم و سیاست‌های دولت، نگرانیم. شاید هدف از این فعالیت‌ها، تأثیرگذاری بر نگرش و تصمیم رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ باشد.»

انتخابات ۲۰۱۸، ۶ نوامبر امسال برای گزینش همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۳۴ نفر از اعضای سنای آمریکا برگزار خواهد شد.

نهادهای اطلاعاتی-امنیتی آمریکا در توضیح نحوه این اعمال نفوذ ادعایی نوشته‌اند: «عناصر این کمپین می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد از جمله استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پررنگ کردن خطوط مورد اختلاف، حمایت از محتوای انگلیسی‌زبان خاصی مانند محتوای شبکه خبری راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک، انتشار اطلاعات نادرست از زبان سخنگوهای هم‌رأی (با کشورهای خارجی) علیه نامزدهای سیاسی و انتشار پروپگاندای تبلیغاتی خارجی.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ایران انتخابات آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده

رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال ثبت‌نام عمره در جریان برگزاری حج تمتع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعباس حسینی در نشست هماهنگی مدیران استان‌ها با این احتمال که ثبت‌نام عمره در جریان حج تمتع (خرداد تیر) آغاز شود، از مدیران استان‌ها خواست آمادگی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های کاروان‌ها شکل گرفته است باید مقدمات بدرقه زائران خانه خدا را برنامه‌ریزی کنیم تا به خوبی اجرا شود.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب افزود: همه باید روی موضوع برائت کار کنند و همفکری داشته باشند تا این امر به خوبی محقق بشود، تاکنون برائت در حج داشتیم و حالا حج برائت داریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: برائت همان چیزی است که اکنون دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام می‌دهند همین امر نوعی برائت است؛ پلیس آمریکا همان کاری را که برای دستگیری مجرمان انجام می‌دهد با استادان دانشگاه هم انجام می‌دهند، برائت اجتماعی از عملکرد پلیس آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و این در حالی است که برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی نسبت به این اقدام دانشجویان آمریکایی عقب مانده‌اند.

حجت‌الاسلام نواب گفت: کاروان‌های حج تمتع عموماً شکل گرفته‌اند، بر همین اساس در ترکیب جمعیتی کاروان‌ها باید کاری کنیم که روحانی‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند دوباره در خدمتشان باشیم. علاوه‌بر این باید به سمت و سویی پیش برویم تا هم مدیر کاروان و هم روحانی کاروان نمونه باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 751282

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا