Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین ظهیری غروب جمعه در حاشیه استقرار قرارگاه رسانه ای صدا و سیما در محوطه پایانه مرزی آستارا افزود: این رویداد را یک تیم رسانه ای متشکل از هفت نفر پوشش خواهند داد و مستندی از ورود و حرکت زائران خارجی به موکب های مسیر استان گیلان و حرکت آنها به سمت کربلا تهیه می شود.
وی بیان کرد: چند قرارگاه رسانه ای در مرز مهران و داخل عراق برای مستندسازی همایش پیاده روی اربعین مستقر شده و آئین های عزاداری شب اربعین شهرستان لنگرود و روز اربعین آستانه ‌اشرفیه به صورت زنده از شبکه های سراسری سیما پخش خواهد شد و امیدواریم شرایط پخش زنده عزاداری روز اربعین آستارا نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظهیری ادامه داد: میزبانی از زائران خارجی، افتخار بزرگی برای مردم گیلان است و خوشبختانه سال به سال بر شکوه این حرکت فرهنگی و مشارکت مردم استان در این راستا افزوده می شود.
دو هزار و 957 زائر خارجی برای عزیمت به کربلا از مرز آستارا به ایران وارد شده اند و روز به روز بر شمار آنها افزوده می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه 800 هزار گردشگر از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان گیلان ایران پیاده روی صدا و سیما کربلا راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات