Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:43:32 GMT

مشاور سابق رئیس جمهور قرقیزستان به فساد متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۱۳۵۲

مشاور سابق رئیس جمهور قرقیزستان به فساد متهم شد

المیانوف یکی از معروفترین همکاران آتامبایف بود،که نام او در پرونده مربوط به قتل سرهنگ پلیس چینی بیک علی اف که در سال ۲۰۰۴ کشته شد، ذکر شده است. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گزارش آژانس خبری 24.kg با استناد به اطلاعات کمیته دولتی امنیت ملی، در قرقیزستان مشاور پیشین رئیس جمهور اکرام جان المیانوف متهم به رشوه گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بازپرسان، اکرام جان المیانوف، در زمان معاونت رئیس جمهوری، مبلغ 150 هزار دلار از یکی از بازرگانان دریافت کرده است.

در آستانه 18 اکتبر، دادگاه ناحیه‌ای پِروُمایسکی(اول ماه مِی) بیشکک به طور غیابی محدودیت‌هایی در قالب دستگیری برای او صادر کرد. بازجوی کمیته امنیت ملی درخواست بازداشت او را داد. در این حکم که توسط قاضی الماس کالیبایف صادر شده است، گفته شده که وی باید 48 ساعت پس از دستگیری در دادگاه حضور داشته باشد.

به گزارش سرویس اطلاعاتی، این مقام سابق و عضو حزب سیاسی سوسیال دموکرات قرقیزستان در جون 2018 کشور را ترک کرده، محل سکونت او مشخص نیست و کمیته دولتی امنیت ملی در جستجوی اوست.

به گفته روزنامه "عصر بیشکک"، او در روسیه است. سخنگوی حزب سیاسی سوسیال دموکرات قرقیزستان، گوندوز جولدوبایوا، در ماه می گزارش کرد که المیانوف کشور را برای حج عمره ترک کرده است، اما با توجه به اطلاعات رسانه‌ها، او در کازان پنهان شده است.

در جون 2018، ایسکن آفیجانوف، وکیل، روی صفحه فیسبوک خود یک بیانیه برای رئیس کمیته امنیت ملی فرستاد که المیانوف سعی در خرید یک مجموعه نقاشی داشت که مجموعه‌دار آنها را برای 15،000 دلار به فروش گذاشته بود.

المیانوف، با استفاده از موقعیت خود، برای خرید نقاشی آتامبایف که 10،000 دلار برای فروش گذاشته شده بود، تنها 2500 دلار پرداخت کرد. او قول داد که بقیه پول را بعداً بپردازد اما این کار را نکرد.

المیانوف یکی از معروفترین همکاران آتامبایف بود، که از سال 2011 تا پاییز 2017 رئیس دولت بود، مخالفان سیاسی اغلب آتامبایف را به دلیل قرار دادن مردی که راننده او در گذشته بود به عنوان یک مقام بلندپایه، مورد انتقاد قرار می‌دادند.

منابع ادعا می‌کنند که از طریق المیانوف، شناخته شده با نام مستعار شوفر، رئیس دولت در تماس با دزد قانون کامچی کولبایف (با نام مستعار کولیا قرقیز) بود.

نام "المیانوف" در پرونده مربوط به قتل سرهنگ پلیس چینی بیک علی اف که در سال 2004 کشته شد، ذکر شده است. ظاهراً او به پنهان کردن ماشینی که از آن تیراندازی شد، کمک کرده بود. با این حال، این پرونده هیچ عواقبی برای وی نداشت.

در پاییز سال 2017، المیانوف رهبری ستاد مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور فعلی، سورونبای جین‌بیک‌اوف را بر عهده داشت. این مساله، در میان سایر واقعیت‌ها، ناظران را به این ایده رساند که سیاستمدار کوچک شناخته شده جین‌بیک‌اوف مرید آتامبایف(که در دوره دولت جدید از کشور خارج نشد) بود.

اما جین‌بیک‌اوف در انتخابات پیروز شد و در اوایل سال 2018، رابطه میان رئیس جمهور پیشین و کنونی، به سرعت رو به وخامت گذاشته است. در حال حاضر، بسیاری از همکاران آتامبایف، به ویژه ساپار ایساکوف، نخست وزیر سابق، به اتهام فساد در زندان هستند. اتاق قانون اساسی و پارلمان در مورد لغو مصونیت برای رؤسای جمهور سابق بحث می‌کنند، که می‌تواند همراه با پیگرد قانونی برای خود آتامبایف باشد.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,1414/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد

یکی از برجسته‌ترین و باسابقه‌ترین مربیان و کارشناسان والیبال ایران ایران، مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی کارخانه که امروز به عنوان شناسنامه والیبال ایران از وی یاد می‌شود و طی ادوار مختلف در تیم‌های ملی به عنوان سرمربی، مربی، مدیر فنی، سرپرست حضور داشته و به همراه تیم‌های ملی افتخارات زیادی را در میادین بین‌المللی کسب کرده و چند سالی عضو هیئت رئیسه و کمیته فنی فدراسیون بود. 

لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند

 

بر این اساس در راستای سیاست کلان و جدید فدراسیون مبنی بر چابک‌سازی تشکیلات اداری همراه با تخصص‌گرایی و استفاده از افراد مختصص با توجه به حوزه اختیارات و  وظایف تعیین شده و به منظور بالا بردن راندمان فعالیت‌ها، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی مصطفی کارخانه  را به عنوان مشاور عالی فنی خود و همچنین دبیر کمیته فنی منصوب کرد.

در متن این حکم آمده:

«احتراما؛ با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا