Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با تاکيد بر ضرورت برخورداري جامعه از سواد آماري گفت: برخي برداشت ها و تحليل‌هاي آماري درست نيست از اين رو ، انتشار تحليل‌هاي صحيح آماري از نتايج به دست آمده توسط رسانه ها، نقش کليدي در نشاط و بالندگي جامعه دارد.

وحيد طيفوري روز شنبه در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: رسانه‌ها مي‌توانند با تجزيه و تحليل هاي صحيح آماري و نتايج حاصل از آمار، به رشد توسعه و بالندگي جامعه کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به آغاز هفته آمار از امروز بيست و هشتم مهرماه تصريح کرد: در همين راستا امسال چهارمين همايش ملي آمار را با همکاري دانشگاه گيلان در استان برگزار مي کنيم که برنامه هايي براي گراميداشت و آشنايي بيشتر با کاربردهاي آماري تدارک ديده شده است.
وي آمار را زيربناي تمامي برنامه‌ريزي‌ها خواند و گفت: نامگذاري روزهاي يک هفته تحت عناوين مختلف آماري، نشان دهنده شئون و جايگاه برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري در حوزه‌هايي همچون اقتصاد و کسب و کار است.
به گفته طيفوري، اين نامگذاري ها با توجه به نقش مولفه هاي مختلف در آمار انجام شده و يکي از ارکان اساسي که مي تواند در اين رابطه نقش آفريني کند، رسانه ها هستند بنابراين نخستين روز هفته آمار به عنوان آمار و رسانه نامگذاري شده است.
وي استفاده رسانه ها از آمار را موجب افزايش نفوذپذيري اين دانش در جامعه و کمک در کارآمدي جامعه دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها مي‌توانند با اشاعه فرهنگ آماري و استفاده صحيح از آمار رسمي با ذکر تعاريف و مفاهيم مورد نظر اهداف، شاخص ها و نتايج آماري به دست آمده در تبيين مسائل اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به شيوه صحيح نقش‌آفريني کنند.
وي با اشاره به نامگذاري دومين روز هفته آمار به عنوان نوين سازي نظام آماري افزود: نظام آماري کشور ما تقريباً با روش سنتي ميل کننده به سمت مدرن انجام مي شود و از سال گذشته با تصميمات خوبي که در شوراي عالي آمار و مرکز آمار ايران اتخاذ شده، بحث نوين سازي و مدل سازي نظام آماري در دستور کار قرار گرفته تا بتوانيم با آمارهاي دقيق، صحيح و به موقع و کمترين هزينه، با سه شيوه ثبتي، مبنا و مدرن تهيه کنيم.
طيفوري ادامه داد: با توجه به اينکه اين موضع کشور در حوزه نظام آماري مدرن سازي است، در اين ارتباط نشستي با کارشناسان حوزه آمار و اطلاعات مکاني استان در دومين روز هفته آمار پيش بيني شده که با حضور و سخنراني دو تن از مديران ارشد مرکز آمار ايران مباحث مطرح خواهد شد.
وي نامگذاري روز دوشنبه هفته جاري را به عنوان فرهنگ سازي نظام آماري خواند و گفت: بخشي از فرهنگ سازي از دوران کودکي بايد انجام شود که اين مهم با همکاري آموزش و پرورش استان با اجراي برنامه هايي در قالب فرهنگ سازي آماري متناسب با گروه هاي سني مختلف از جمله زنگ آمار و نقاشي خاطره نويسي و برگزاري فعاليت‌هاي هنري ، نمايش و سخنراني در اين روز برگزار مي‌شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان تصريح کرد: امروزه بحث بسيار مهمي در جهان تحت عنوان سواد آماري وجود دارد که اين موضوع متفاوت با تخصص آماري است و هر فرد داراي سواد آماري بيشتر، توانمندتر در تشخيص آمارهاي صحيح و استفاده از تعاريف و مفاهيم اطلاعات آماري، تحليل شاخص ها و نمودارها و در مسير زندگي اش موفق‌تر خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد : به تمامي دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده که از مناسبت‌هاي مختلف براي تبيين فرهنگ آماري بهره بگيرند از اين رو، ترويج و گسترش فرهنگ آماري جزو ضرورت‌هاي جامعه است.
طيفوري اظهار داشت: جوامعي که از نظر فرهنگي و سواد آماري بالاتري قرار دارند؛ جزو جوامع توانمندتر محسوب مي‌شوند و انتظار داريم تا رسانه‌ها و صاحبان جرايد نقش موثري در ارتقاي فرهنگ و سواد آماري در جامعه ايفا کنند.
وي به نامگذاري روز سه شنبه به عنوان کاربرد آمار در بحث برنامه ريزي اشاره و اضافه کرد: به همين مناسبت سميناري با حضور کارشناسان بودجه دستگاه‌هاي اجرايي برگزار و در رابطه با نقش آمار در تصميم‌گيري و تصميم‌سازي ها سخنراني مي شود.
وي با بيان اينکه دوم آبان ماه به روز آمار و پژوهش اختصاص دارد، گفت: با توجه به اينکه دانشگاه سرآمد متولي اين حوزه است؛ مقررگرديده با هماهنگي گروه آمار دانشگاه گيلان سميناري تحت عنوان آمار و پژوهش در دانشگاه براي دانشجويان، پژوهشگران و ساير علاقمندان برگزار شود.
طيفوري همچنين از برگزاري چهارمين همايش گراميداشت روز آمار و برنامه ريزي با حضور رئيس مرکز آمار ايران، مديران ارشد استان و کارشناسان حوزه آمار و برنامه‌ريزي خبر داد و گفت: علاوه بر سخنراني ها در اين مراسم، منتخبان و برگزيدگان نظام آماري استان نيز تجليل مي‌شوند.
وي برگزاري اين همايش را با هدف تبيين نقش آمار و برنامه‌ريزي در توسعه استان و گسترش و تقويت همکاري با مراکز علمي و دستگاه هاي اجرايي عنوان کرد.
7296/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه هنوز در ارتباط با طرح ترافیک جدید به جمع بندی نرسیده ایم به همین جهت طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز، شنبه، در حاشیه بهره برداری از تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی و تسهیل در رفت وآمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه 16 با ایجاد کندرو باعث شد بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.

موسوی پور تصریح کرد: در بستر آزادگان نیز آسفالت ریزی خوبی انجام شده است به طوری که از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی این آسفالت ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه های امروز گفت: یکی از اقدامات انجام شده در قالب بهره برداری پروژه های شهرداری تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان و بزرگراه شهید لشگری است که این اتفاق نیز تأثیر بسزایی در رفت وآمد خواهد داشت و بار ترافیکی این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که کدام یک از بزرگراه های پایتخت نیاز به آسفالت ریزی و مرمت دارند، گفت: بیشتر نیازها به بخش کمربندی شهر تهران به ویژه بزرگراه شهید یاسینی، آزادگان و حتی بزرگراه بسیح مربوط می شود که اقدامات جهت آسفالت ریزی انجام می شود.

وی درباره بازنگری طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: قطعاً این اتفاق باید انجام شود اما تاکنون با پلیس در رابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به صورت پراکنده مواردی را شنیده ایم.

موسوی پور با تأکید بر اینکه بازنگری طرح ترافیک خوب است گفت: حتماً باید بازنگری در محدوده کاهش آلودگی هوا و طرح آلودگی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طرح ترافیک جدید امسال عملیاتی می شود، گفت: قطعاً با توجه به اینکه کمیته ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل می شود و طرح ترافیک بررسی می شود، با توجه به این مسائل قطعاً طرح ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است