Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:44:45 GMT

زمین لرزه ۳.۳ ریشتری هجدک را تکان داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۰۷۳

زمین لرزه ۳.۳ ریشتری هجدک را تکان داد

به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر راس ساعت ۹ و ۳۲ دقیقه صبح شنبه هجدک واقع در شهرستان راور در شمال استان کرمان را تکان داد.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۰.۷۲۹ درجه و طول جغرافیایی ۵۷.۳۸۶ درجه به وقوع پیوست.

عمق کانون این زمین لرزه در شش کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین لرزه گفته شده خسارت جانی و مالی نداشت.

استان کرمان دارای ۱۸ گسل فعال شناخته شده است و یکی از لرزه خیزترین نقاط کشور به شمار می رود.

کد خبر 4435262

منبع: مهر

کلیدواژه: راور زلزله هجدک کرمان زمین لرزه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر کرمانشاه گرگان مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۵ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در بم واگذار شد

ایسنا/کرمان شامگاه ۱۸ اردیبهشت ماه طی مراسم قرعه‌کشی و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانف ۱۰۴۵ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به واجدین شرایط در شهرستان بم واگذار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم گفت: ۸۰۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه نیز در قالب جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط مردم در شهرستان بم که منازل قبلا به صورت ویلا و باغشهر بود، تصمیم گرفته شد در استان به جز شهر کرمان، مردم منازل ویلایی بسازند و زمین به افراد واگذار شود تا خودشان کار ساخت و ساز را انجام دهند.

فداکار اظهار کرد: در فاز اول ۱۰۴۵ قطعه زمین واگذار شد اما فاز دوم بیش از ۱۲۰۰ هکتار است که  در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده و بعد از تایید شورای عالی شهرسازی تمام متقاضیان در بحث مسکن ملی و جوانی جمعیت را جوابگو خواهد بود .

استاندار با اشاره به اینکه شرق استان کرمان در حال توسعه است، افزود: با توجه به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بخشی از واگذاری‌ها در حوزه صنعت‌شهر است که با توجه به جذب نیروی کار باید برای مسکن آنها نیز چاره‌ای اندیشیده شود .

وی تصریح کرد: قطعات زمین برای احداث منزل مسکونی در ارگ جدید نیز در نظر گرفته شده که از این قطعات بازدید خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری هزار قطعه زمین در بم
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • ۱۰۴۵ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در بم واگذار شد
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • بندرچارک لرزید
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد