Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@20:46:05 GMT

امروز بر کارگران چه می‌گذرد؟!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۴۸۸۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در یادداشتی از لزوم ارایه بسته‌های حمایتی و شناور شدن مزد کارگران سخن گفته است.

متن کامل یاددشت این فعال کارگری به شرح زیر است:

متاسفانه با کاهش ارزش پول ملی که متاثر از تحریم‌های آمپریالیسم سرمایه‌داری وحشی و فردی که جنون سرمایه آن تمام آرمان‌های به اصطلاح بشر دوستانه آمریکا را زیر سوال برده و در این بین سوءاستفاده سودجویان داخلی باعث شده تا شاهد پایین آمدن سطح درآمدهای پولی کارگران شاغل و بازنشسته ایران اسلامی هستیم و از سویی این موضوع سبب شده که سبد کالایی این طبقه از جامعه به شدت کاهش پیدا کند و به تدریج به سمت فقیرتر شدن حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی این کاهش ازرش پول ملی ممکن است اثرات سوء و جبران‌ناپذیری را ابتدا بر تحصیل و سپس بهداشت و درمان و در نهایت غذای خانواده آنان گذاشته و آنها را دچار مخاطره نماید زیرا کاهش قدرت خرید باعث می‌شود تا قدرت خرید واقعی این دسته حقوق‌بگیران جامعه تا مرز 48 درصد نسبت به ابتدای سال بعد از افزایش حقوق سال 1379، کاهش یابد مثلا برخی هزینه‌ها در حوزه مسکن مثل اجاره در طول این مدت سبب مهاجرت و کوچ به حاشیه کلانشهرها شده و اقلام مصرفی مانند مواد غذایی رشد غیرقابل تصور و وحشتناکی داشته باشد.

متاسفانه سرعت این تغییرات در حوزه معیشت خانوار کارگران باعث شده است که شرایط انطباق برای آنها امکان‌پذیر نباشد و این امر باعث نارضایتی این طبقه از جامعه را فراهم آورد. این را به این دلیل عنوان می‌کنم که کارگران اعم از شاغل و مستمری‌بگیر و حتی کارمندان دولت و همه گروه‌های تحت حمایت از زمره افراد به شدت آسیب‌پذیر از شرایط حال حاضر می‌باشند لذا ادامه وضع موجود به صلاح کشور پیش‌ نمی‌رود و می‌تواند تبعات اجتماعی سخت جبرانی را به همراه د اشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم ابتدا دولت برای جلوگیری از این تبعات به سرعت اقدامات جبرانی انجام داده اول اینکه می‌بایست بر ارائه بسته‌های حمایتی جهت حفظ کالاهای اساسی موجود در سفره خانوار کارگران اعم از شاغل و بازنشسته تمرکز کند. دوم اینکه مجلس با طرح دوفوریتی تصویب طرح شناور کردن دستمزدها برای حفظ قدرت خرید کارگران توامان با این مصوبه؛ دولت را ملزم به حمایت از واحدهای تولیدی ضایع و صندوق‌های بیمه‌ای با عمل به تعهدات مصرح در قانون نماید و در آخر برخورد با سودجویان فرصت‌طلب را جدی‌تر و کارآتر پیگیر و در جهت آرام‌بخشی اجتماع اطلاع‌رسانی و پیگیری اثربخش آن در سطح جامعه صورت پذیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معیشت کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی پیش از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور صد و سی و یکمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند، ان شاء الله بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم، چراکه اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمی است.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: این امام همام فرموده‌اند در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید فروتن باشید. امیدواریم بتوانیم به همه فرمایش‌های ائمه اطهار از جمله این حدیث مهم عامل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند. رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند. امیدواریم با دست توانای کارگران عزیز، روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به تقدیر از معلمان و اساتید برتر در صحن علنی شورا بیان کرد: امروز به نمایندگی از جمع کثیری از معلمان پرتلاش و زحمتکش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و چند معلم فداکار تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 6096941

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند