Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:36:47 GMT

بوکان شهری که پیاده رو ندارد!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۵۲۴۳

بوکان شهری که پیاده رو ندارد!

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛تعرض به حریم پیاده رو‌ها معضلی است که بسیاری از شهر‌ها با آن روبرو هستند؛ این معضل در شهر بوکان به عنوان سومین شهر پر جمعیت استان آذربایجان غربی به اوج خود رسیده است و تردد در پیاده رو‌های این شهر، به سختی انجام می‌گیرد.

در برخی از معابر اصلی بوکان، نمایشگاه‌های خودرو و صنوف صنعتی، پیاده رو هارا به تسخیر خود درآورده و حتی به طور کامل آن را مسدود کرده اند و خیابان‌ها میزبان عابران شده اند که این مشکل موجب بروز تصادفات و فوت شهروندان نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از ساکنان میدان معلم در این مورد به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: چند سالی است که نمایشگاه‌های خودرو، حدفاصل میدان معلم تا میدان استقلال را به طور کامل مسدود کرده و به ویترین مغازه هایشان تبدیل کرده اند!

وی افزود: عابران پیاده در این مسیر مجبور می‌شوند که بر روی خیابان مسیر خود را طی کنند و این وضعیت برای اهالی این منطقه به ویژه سالمندان و کودکان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

شهروند دیگری نیز که ساکن بلوار کمربندی است می‌گوید: پیاده رو محدوده منزل ما به انبار لوازم یدکی خودرو تبدیل شده و چندین اتاق خودرو متعلق به این مغازه‌ها فضای پیاده رو را گرفته و شهرداری تاکنون برای رفع سد معبر آنها، اقدامی انجام نداده است.

این در حالی است که در قانون شهرداری‌ها طبق تبصره شش ماده ۹۶، تمام معابر شهری در اختیار شهرداری‌ها است و اشخاص نمی‌توانند هیچ معبری را تصرف کنند و اگر این اقدام به هر گونه‌ای انجام شود، شهرداری می‌تواند نسبت به آزادسازی آن اقدام و موانع را جمع آوری کند و بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ همین قانون نیز، سد معبر و اشغال پیاده رو و استفاده غیرمجاز و شخصی از این محل، ممنوع است.

همچنین بر اساس ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، توقف خودرو در پیاده رو و حریم گذرگاه عابرپیاده ممنوع است.

طبق قانون، واحد سد معبر شهرداری‌ها و همچنین در صورت ایجاد سدمعبر توسط خودروها، «پلیس راهنمایی و رانندگی» نیز موظف به برخورد با متخلفان و رفع سد معبر پیاده رو‌ها هستند؛ اما تاکنون این نهاد‌ها اقدامی برای رفع این مشکل در شهربوکان انجام نداده اند.

«مسئول واحد سدمعبر شهرداری بوکان»، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ضمن تائید این مشکلات گفت: شهرداری طبق ماده ۵۵ قانون شهرداریها، از سد معبر پیشگیری می‌کند و در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته است؛ اما بیشتر سدمعبر‌هایی که رفع نشده و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است، توسط نمایشگاه‌های خودرو و تعمیرگاه‌ها و به وسیله خودرو صورت می‌گیرد، این در حالی است که طبق قانون در سدمعبر خودروها، شهرداری نمی‌تواند به تنهایی برای رفع سدمعبر اقدام کند و بخشی از آن مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی می‌باشد.

شورش جلالی افزود: شهرداری بوکان از حداکثر اختیارات قانونی خود برای رفع این مشکل، استفاده کرده است، اما عدم همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با واحد سدمعبر شهرداری، موجب شده است که این معضل بزرگ همچنان پابرجا باشد و نارضایتی شهروندان نیز روز به روز بیشتر شود.

گزارش از فاتح استادعبداله پور

 

انتهای پیام/م

نبود پیاده رو در بوکان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و گفت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سال‌هاست که معضل وانت بار‌های میوه فروش در خیابان‌های شهر سنندج علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، باعث ترافیک و حوادث رانندگی و گله‌مندی شهروندان شده است.

شهرداری سنندج سال گذشته چندین نقطه را برای مدتی کوتاه ویژه ساماندهی وانت‌بارها در نظر گرفت، ابتدا میوه‌فروشان از این طرح استقبال کردند اما پس از مدتی مجدداً در سایه عدم نظارت مسئولان متولی و استفاده غیرمجاز از معابر، به بهانه نبود درآمد و عدم خرید مردم، به محل‌های سابق خود از جمله بلوار 28 دی، بلوار آزادگان و مسیر بهاران بازگشتند و خیابان‌های سطح شهر را آشغال کردند.

 با افزایش گلایه‌های مردم و گزارشات و پیگیری‌های رسانه‌ای از معضلِ وجودِ وانت بار‌های میوه فروش در کنار خیابان‌های سطح شهر سنندج، مجدد مدیریت شهری پای کار آمده و از اجرای طرح ساماندهی در 11 نقطه از امروز خبر می‌دهد.

در همین زمینه؛ علی اصغری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. 

وی گفت: به استناد تبصره یک بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش به منظور کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: وانت‌های میوه‌فروش در 11 نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)،  شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان 12 فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند. 

وی بیان کرد: زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است. 

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است. 

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: همکاری با نیروهای شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مدیریت شهری که در انجام رسالت خود در حوزه‌های مختلف شهری ضعف دارد، می‌تواند بألاخره مطالبه چندین ساله مردم همان ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در عمل اجرا و تداوم داشته باشد، خبرنگار تسنیم در گزارشات میدانی نحوه اجرای طرح را پیگیری و به اطلاع شهروندان می‌رساند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج