Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:26:10 GMT

آمریکا در تحریم نفتی ایران با شکست مواجه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۵۸۹۰

آمریکا در تحریم نفتی ایران با شکست مواجه خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی صبح شنبه در جمع طلاب و روحانیون شهرستانهای بیرجند، درمیان، خوسف، سربیشه و نهبندان اظهار داشت: طی چند سال گذشته در حوزه درمان شهرستان بیرجند، جهش بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ساخت دو بیمارستان بزرگ از جمله بیمارستان رازی و حضرت ابوالفضل(ع) علی رغم تحریم ها و کمبود بودجه، بیان کرد: بیرجند جزء معدود شهرهایی است که دو بیمارستان تامین اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شمال شهر بیرجند نیز درمانگاهی وجود نداشت و با پیگیری هایی که صورت گرفت یک زمین مرکز درمانی مشخص شده و به زودی عملیات آن آغاز خواهد شد.

عبادی از اختصاص هفت میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان خوسف خبر داد و گفت: همچنین با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات خوبی برای محور بیرجند- قاین جذب و امسال برای نخستین بار این بزرگراه در بودجه به آزادراه تبدیل شده است.

وی به افزایش ۷۵ میلیارد تومان به بودجه امسال استان اشاره کرد و افزود: سال قبل نیز حدود ۳۴۰ میلیارد تومان در مجلس به آن افزودیم که از جهت افزایش بودجه در کل کشور استان ما بالاترین رتبه را از آن خود کرد.

اصل fatf بر اساس اهداف استعماری است

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تصویب لایحه fatf نیز گفت: برخی از کشورهایی این گروه را تشکیل داده اند که مبادلات بانکی در بین آن ها بر اساس یک چارچوبی باشد و تقریبا تمام کشورهای جهان با این سیستم در ارتباط هستند.

عبادی با تأکید بر اینکه اصل fatf بر اساس اهداف استعماری است، بیان داشت: آمریکا برای اینکه بتواند دنیا را از لحاظ مالی مدیریت کند چنین کنوانسیون هایی تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه برای عضویت در این کنواسیون باید ۴۱ مورد را پذیرفته و برخی کارها را عملی کنیم، عنوان داشت:در این راستا آخرین موضوعی که در مجلس مطرح شد بحث cft بود.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعریف گروه های تروریستی بر اساس fatf  توسط شورای امنیت سازمان ملل صورت می گیرد، افزود: اگر شورای امنیت سازمان ملل تصویب کنند که فلان گروه یا فرد تروریست است، مبادلات بانکی با آن گروه مورد تحریم قرار می گیرد.

عبادی با بیان اینکه بنده بعد از مطالعات زیاد روی این موضوع به این نتیجه رسیدن که در شرایط کنونی پیوستن به آن به صلاح کشور نیست، افزود: پذیرفتن لایحه cft به صلاح نیست چراکه با تصویب آن در واقع از امتیازات fatf  محروم هستیم اما تعهدات آن را می پذیریم.

با پذیرفتن fatf دور زدن تحریم ها  مشکل می شود

وی با تأکید بر اینکه هر چند پیوستن به این کنوانسیون منجر به تسهیل مبادلات بانکی می شود اما برای تحریم های جدید نیز ابزار دست آمریکا می دهیم، بیان کرد: در حال حاضر آمریکا از برجام خارج شده و برای هر بانکی که با ما همکاری کند خط و نشان می کشد و عملا مبادلات بانکی نداریم.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پذیرفتن fatf دور زدن تحریم ها  مشکل می شود، افزود: فروش نفت در این کنوانسیون رصد شده و عملا راه های دور زدن تحریم و افراد فعال در این زمینه شناخته می شود.

عبادی با اشاره به اینکه برخی در تبلیغات خود مطرح می کردند که اگر عضو fatf شویم سپاه، حزب الله و حماس مورد تحریم قرار خواهد گرفت در حالی که اینگونه نیست، بیان داشت: حزب الله برای خودش درامد دارد واگر هم بخواهیم به حزب الله کمک کنیم مثل گذشته از طریق مبادلات بانکی نیست.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها هم تاکنون جرات نکرده اند که سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهند، افزود: بنابراین این امر در سازمان ملل که چین و روسیه نیز عضو آن هستند نیز دور از ذهن است.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر وقت که بخواهیم می توانیم از fatf خارج شویم اما هزینه سیاسی خواهد داشت.

عبادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از گذشته به وحدت و همدلی نیاز داریم، بیان داشت: نباید ادبیات شبه تکفیری را نسبت به موافقان این قانون بکار ببریم بلکه باید نظرات کارشناسی ارائه داد.

وی در ارتباط با تحریم ها نیز گفت: هرچند رئیس جمهور آمریکا تهدیدهایی کرده است اما یقین بدانید که آینده از آن ایران بوده و ملت بزرگ ایران پیروزمندانه از این جنگ اقتصادی نیز بیرون خواهد آمد.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های کنونی با تحریم های پنج سال پیش تفاوت دارد، عنوان داشت: در پنج سال قبل اجماع بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت وجود داشت و فضای جهانی نیز بر علیه ما بود.

عبادی با بیان اینکه این قضیه امروز بر عکس است، افزود: امروز از آمریکا و اسرائیل و برخی از کشورهای عربی، تمام دنیا این تحریم ها را مشروع نمی داند و حتی اتحادیه اروپا، چین و روسیه در برابر آمریکا موضع گرفته است.

وی تأکید کرد: سر امریکا در تحریم نفتی ما به سنگ خواهد خورد چراکه ایران برنامه های قابل توجهی در این خصوص دارد.

کد خبر 4435330

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده مردم بیرجند و درمیان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد