Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@01:22:26 GMT

دانش‌آموزان را باید جامعه‌پذیر تربیت کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۰۲۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: شعاری که برای این هفته انتخاب شده خانواده دانا و دانش آموزش توانا است. این موضوع در دل خودش مفاهیم و آموزه های زیادی دارد. من بعد از در گذشت دکتر قانعی راد مصاحبه ای از ایشان دیدم که نکات آموزنده ای داشت و به نظرم این مصاحبه خیلی با این مناسبت تناسب دارد این مصاحبه در خصوص تربیت شهروندی بود که نتیجه بحث ایشان این بود که ما در این دنیای پیچیده باید دانش آموزان را برای عصر جهانی آینده آماده کنیم تا در قبال آینده خود مسئولیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادمه داد: اگر آینده را بر مبنای علوم در نظر بگیریم و روشهای تربیتی به معنای اجتماعی شدن باشد باید شخصیت هر دانش آموز را طوری تربیت کنیم که جامعه پذیر باشد اما به نظرم کمتر این اتفاق می افتد هر چند با تدابیری که در دستور کار آموزش و پرورش وجود دارد قطعا حرکت های موثری در حال انجام است که در آینده نتیجه آن را خواهیم دید.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرکز آموزش بر روی پر کردن ذهن دانش آموز و محفوظات آنان است مثل درس خواندن های فردی و تست زندن  که حاصل رقابت های صرف است اما اساسا با بعد پرورشی آموزش و پرورش ما تداخل و تعارض دارد. در حالی که وظیفه آموزش باید پرورش آنان باشد.

دستیار ویژه رییس جمهور بیان کرد: باید تلاشمان را بر این بگذاریم تا ظرفیت های فراوان دانش آموزانمان را بشناسیم. باید به دانش آموزان حق انتخاب دهیم و آنها را وارد به تعامل و گفتگو کنیم.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حقوق دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه