Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان -ایرنا - نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه اختصاصی در 6 ماه اول امسال برای کاهش بدهی بیمه سلامت بخشی از مشکلات را برطرف کرد اما زیان های انباشته این سازمان به سال های گذشته بر می گردد.

دکتر مرتضی خاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به زیان انباشته سازمان بیمه سلامت وضعیت پرداختی ها تا خرداد سال جاری برای داروخانه ها و پزشکان در وضعیت قابل قبولی قرار گرفته و تلاش می شود روند بهتری بوجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در مجموع می توان گفت با ساز و کارهای طراحی شده در سال جاری پرداختی های بیمه سلامت به مراکز طرف قرار داد وضعیت مناسبی دارد که همکاری های بین بخشی در برطرف شدن مشکلات باقی مانده بسیار مهم است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختصاص اوراق مشارکت برای پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت افزود: مراکز عمده دریافت اوراق، بابت طلب دانشگاه علوم پزشکی است و در این میان کمیسیون بهداشت و درمان نیز طی نیز طی جلسه ای برگزار شده با سازمان و برنامه بودجه به این موضوع تاکید داشت که سهم بیمه سلامت بصورت نقدی پرداخت شود تا مشکلات کاهش یابد.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین با در نظر گرفتن زیان انباشته های سازمان بیمه سلامت در سال های گذشته، منابع کنونی نیز جوابگوی رفع مشکلات نخواهد بود و حتی این سازمان با کسری منابع نیز مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت در مقایسه با تامین اجتماعی منابع مورد نظر خود را از طریق سهم بیمه ای و کمک حال تامین و این موضوع به نوبه خود شرایط دشواری را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام مدیر کل سازمان بیمه سلامت کشور،دولت در حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان تحت عنوان اوراق مشارکت برای پرداخت بدهی های سال گذشته به این سازمان اختصاص داد که این مبلغ بابت طلب دانشگاه های علوم پزشکی و داروخانه های بخش خصوصی پرداخت می شود.
طاهر موهبی خاطر نشان کرده بود : متاسفانه به دلیل اوراق بودن سالی 8 درصد قدرت خرید را کاهش می دهد و عمل باید با منابع سه هزار و 500 میلیارد تومان بخشی از بدهی خود را پرداخت کرد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت پرداخت بدهي بيمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی

سید علی موسوی مدنی گفت: هم‌اکنون به‌طور متوسط ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی استان در ۲ بخش بیمه‌ای و درمان قم هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم عنوان کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه‌ای، با تدابیر اتخاذ شده در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی در قم تاخیر نداشته‌ایم که این مساله یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به‌موقع است.

موسوی مدنی با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، ادامه داد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به‌خصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

به گفته موسوی مدنی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم افزون بر ۸۴۸ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار و ۲۷۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه