Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:38:24 GMT

کاهش شدید قیمت دانه‌های روغنی و ذرت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۰۹۳۲

امروز در بازارهای جهانی قیمت ذرت و دانه‌های روغنی با کاهش شدید مواجه شد و با توجه به وابستگی شدید ایران در تامین این دو نوع محصول،‌ می‌تواند خبر خوشی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز قیمت دانه‌های روغنی و ذرت در بازارهای جهانی سقوط آزاد داشت و این خبر بسیار خوبی برای بخش کشاورزی در داخل کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از آنجایی که قیمت نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی وارداتی متأثر از قیمت‌های جهانی است، کاهش قیمت در این بازار می‌تواند باعث افت نرخ آن در داخل کشور شود. 

در داخل کشور حدود ۷۰ درصد نیاز ذرت دانه‌ای از طریق واردات تأمین می‌شود و در تامین نیاز دانه‌های روغنی کشور هم کشور بیش از ۹۰ درصد  وابسته به واردات است. 

به گزارش بلومبرگ، امروز قیمت هر بوشل ذرت با ۳.۷۵ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶۷ دلار معامله شد و همچنین قیمت دانه‌های روغنی هم کاهشی بود، هر بوشل دانه روغنی سویا با ۶.۷۵ دلار نسبت به روز گذشته به قیمت ۸۵۶ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. 

بوشل، اندازه‌گیری وزن در دستگاه آمریکایی است که جزو اندازه‌گیری خشک محسوب می‌شود و معادل ۳۶.۳ لیتر یا ۲۲۱۹ اینچ مربع است. 

بوشل به اندازه یک سنجش جرم یا وزن در خرید و فروش غلات کاربرد دارد و معادل حدود ۶۴ پوند است. 

همچنین گزارش بلومبرگ حاکی است قیمت انواع دام در بازارهای جهانی کاهش داشته است، دام زنده ۴۰ سنت و دام پرواری ۶۷ سنت کاهش داشته است. 

اما قیمت گندم در بازارهای جهانی افزایشی بوده، هر بوشل با ۱.۷۵ دلار افزایش مواجه شده است. ایران امسال در تأمین گندم کشور خوددکفا شد، ۹.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • طلای جهانی پس رفت
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد