Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهاد کشاورزی البرز موضوع فروش گوشت دام پیر ایرانی به نام گوشت برزیلی را نادرست اعلام کرده و گفته گوشت‌های منجمد با مدیریت ستاد تنظیم بازار استان و توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحت نظارت توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این جوابیه آمده است:

احتراماً در خصوص خبر منتشره به تاریخ 28 مهرماه از قول رئیس محترم اتحادیه قصابان استان البرز تحت عنوان فروش گوشت دام پیر ایرانی به نام برزیلی به استحضار می‌رساند گوشت‌های منجمد توزیعی با مدیریت ستاد تنظیم بازار استان تحت شدیدترین ملاحظات و نظارت‌ها و اقدامات فنی سازمان دامپزشکی کشور از مبدأ ( خرید مطمئن و کشتار شرعی ) حمل و توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحت نظارت توزیع می‌گردد که خوشبختانه با استقبال عمومی و رضایت نسبی شهروندان رو به رو و موجبات کاهش و تثبیت قیمت گوشت قرمز در استان را فراهم کرده است و خبر رئیس محترم اتحادیه اساساً نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا خواهشمند است ایشان مدارک لازم را در خصوص اثبات ادعای خود اعلام کنند در غیر اینصورت حق پیگیری موضوع توسط ستاد تنظیم بازار استان در محاکم قضایی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان البرز محفوظ است.

پیش از این عباس ابراهیمی، رئیس اتحادیه قصابان البرز با اشاره به توزیع گوشت‌های منجمدی برای تنظیم بازار که از آن تحت عنوان گوشت برزیلی نام برده می‌شود، گفته، این گوشت‌ها هیچ کدام وارداتی نیست و لفظاً به آنها گوشت یخ زده برزیلی می‌گویند و همه این گوشت‌ها محصولات داخلی و عمدتاً گوشت دام‌های پیر است.

رئیس اتحادیه قصابان البرز افزوده: این گوشت‌ها با قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان، توسط قصابی‌ها و دیگر مراکز عرضه به فروش می‌رسد؛ البته مقدار این گوشت‌ها کم است و فقط در فروشگاه‌ها و مراکز دولتی توزیع می‌شود.

ابراهیمی در خصوص واردات گوشت به کشور نیز خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از گوشت وارداتی به کشور از مغولستان و قرقیزستان تأمین می‌شود؛ این گوشت‌ها که به نوعی گوشت گرم محسوب می‌شوند با قیمت 40 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی، کمبود خوراک دام را علت گرانی گوشت، عنوان و اعلام کرد: خوراک دام مورد نیاز دامداران باید از خارج و آن هم با ارز آزاد وارد شود؛ البته دامداران حاضرند برای تأمین خوراک دام خود این مبلغ را پرداخت کنند ولی متأسفانه با این شرایط هم خوراک دام وجود ندارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد آخرین قیمت گوشت قرمز در بازار گفته: قیمت هر کیلو گوشت گوسفند ایرانی ۷۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله نیز ۶۵ هزار تومان است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گوشت منجمد گوشت برزیلی دام پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری

 

افشین صدردادرس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، به موضوع آخرین وضعیت واردات گوشت و صادرات دام پرداخت.

با توجه به جمعیت دام، نیازی به افزایش حجم واردات گوشت گرم دارید؟

صدردادرس: بنابر اعلام مرکز آمار، جمعیت دام کشور در پایان زمستان ۷۲.۱ میلیون راس است که نشان دهنده جمعیت مناسب دام است.

با توجه به سطح بارش ها در نقاط مختلف، کماکان نسبت به متوسط دوره بلندمدت کمتر است‌ که انتظار می رود تا پایان اردیبهشت، کمبود بارش جبران شود.

با وجود شرایط مساعد تولید، مسئولان باید برنامه ریزی مناسبی در راستای حمایت از دامداران داشته باشند و حال اتخاذ سیاست افزایش واردات گوشت گرم نه تنها کمکی به بخش تولید نمی کند، بلکه تولیدکننده را از ادامه تولید دلسرد می کند.

آیا افزایش حجم واردات به تنظیم بازار گوشت قرمز کمک می کند؟

صدردادرس: اگر حمایت از افزایش جمعیت دامی صورت نگیرد، اتفاقات سال گذشته تکرار می شود. در بهار ۱۴۰۲ شاهد افزایش جمعیت دامی بودیم که متاسفانه سیاست های نادرست مسئولان منجر به کاهش جمعیت دام در پاییز و زمستان شد. براین اساس مسئولان باید به فکر حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده باشند، نه مدام بر طبل واردات بکوبند.

بنابر آمار در سال ۱۴۰۱، ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن و سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۲۰۰ تن گوشت گرم و منجمد و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن دام زنده وارد شد که به رغم افزایش واردات در سال ۱۴۰۲، اما قیمت گوشت افزایش و در مقابل سرانه مصرف کاهش یافته است که براین اساس می توان نتیجه گرفت که واردات هیچ تاثیری در تنظیم بازار نداشته است.

حال اینکه مسئولان واردات گوشت گرم را از ۱۲۹ هزارتن به ۱۴۸ هزارتن برسانند، تمام مسئولیت آن را باید برعهده بگیرند.

وضعیت بازار دام زنده چگونه است؟

صدردادرس: بنابر آمار متوسط قیمت دام زنده۲۴۰ تا ۲۶۰ هزارتومان است که امیدواریم قیمت گوشت و دام در بازار به سمتی برود که تولیدکننده و مصرف کننده رضایت داشته باشند. حال اینکه از وسط زنجیره تولید حرکتی در جهت اصلاح قیمت انجام دهیم، مشکلات مرتفع نمی شود.

آیا نیازی به صادرات دام داریم؟

صدردادرس: در شرایطی که تولید دام تقاضا ندارد، صادرات می تواند منجر به تحرک و رونق بخش تولید شود که این امر انگیزه در بین دامداران ایجاد می کند، لذا پیشنهاد بنده این است که شرایطی فراهم شود که صادرات مقطعی نباشد که به تولید آسیب بزند.

در شرایط فعلی که تولید در داخل تقاضا ندارد، صادرات راهگشاست و می تواند تا حدودی مشکلات تولید را حل کند.

راهکار ایجاد رونق و افزایش سرانه مصرف گوشت در بازار چیست؟

صدردادرس: دولت برای ایجاد تقاضا باید گوشت تولید داخل را در قالب کالابرگ عرضه کند که در نهایت این امر به افزایش جمعیت دامی، پایداری تولید و کنترل قیمت در سطح بازار موثر است.

آیا صادرات دام راهکار ایجاد رونق و پایداری تولید در بازار است؟

صدردادرس: با توجه به پایین بودن تقاضا در بازار، صادرات می تواند محرکی برای تولید باشد به شرطی که جو روانی حاصل از صادرات را کنترل کنند تا قیمت ها در بازار افزایش نیابد‌.

خرید توافقی دام می تواند منجر به تنظیم بازار و رونق تولید شود. لذا بنابر قانون نظام جامع دامپروری به صراحت اعلام شده که دولت موظف به خرید حمایتی است، اما به شرطی که خرید به قیمت دستوری همانند سال ۱۴۰۰ نباشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند