Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال تحصیلی روانشناسان بالینی این دانشگاه به 100 درصد دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکوری های سیستان و بلوچستان آموزش مدیریت کاهش استرس و اضطراب ارائه می دهند.

دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عدم توجه دانش آموزان و خانواده های آنان به درمان به موقع استرس و اضطراب دانش آموزان سبب شده تا بسیاری از آنان با وجود مطالعه زیاد و آمادگی بالای تحصیلی نتوانند در کنکور و امتحانات نهایی خود نتیجه مناسبی را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این درحالی است که اگر فشارهای روانی استرس وارد شده بر دانش آموز در مسیر مطالعه برای کنکور کنترل نشود می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را بر روی سلامت جسمی و بر نتیجه کنکور و آینده آنان داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: بیش از 50 روانشناس بالینی در مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه مهارتهای زندگی، فرزند پروری، خودمراقبتی، پیشگیری از خودکشی و مشاوره های عمومی و حمایتهای روانی و اجتماعی را در قالب بسته های ارائه خدمات سلامت روان به صورت رایگان به مردم ارائه می کنند.
طباطبایی افزود: در این راستا هزار و 700 بیمار دارای اختلال افسردگی و 602 نفر دارای اختلال اضطرابی در تمامی گروه های سنی از نوجوانان تا سالمندان در 6 ماهه نخست امسال در برنامه های غربالگری و توانمند سازی مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه زاهدان شناسایی شدند.
به گزارش ایرنا، برخی استرس های مرتبط با کنکور عادی و طبیعی است، اما زمانی که از استرس کنکور صحبت به میان می آید، اساسا منظور یک موضوع عادی و طبیعی نیست، بلکه وضعیتی غیرعادی است که باید آن را برطرف کرد.
استرس غیرطبیعی بی تردید در عملکرد افراد تاثیر منفی به جای می گذارد و استرس غیرعادی کنکور هم از این قائده مستثنی نیست، اما دانش آموزان باید با راهکارهای اصولی، آن را کنترل کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از این رویداد مهم و سرنوشت ساز به دست آورند.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان مديريت كاهش استرس دانش آموزان كنكوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است

صاحب گل صالحی  اظهار کرد: مسیر ترانزیتی خاش به زاهدان از مسیرهای پرترافیک و پرحادثه سیستان و بلوچستان بوده که همواره سوانح پرشماری در آن رخ داده و تلفات جاده ای آن بسیار دردناک بوده، بنابراین رئیس جمهور و استاندار این استان تأکید ویژه‌ای داشته اند، تا این پروژه با اهمیت زودتر به مرحله اجرا در بیاید.

وی بیان کرد: این قطعه به طول ۴۲ کیلومتر و در فازهای مختلف از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه اجرا می‌شود.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از این مسیر با تلاش‌های پیمانکار در حال انجام است، ادامه داد: این قطعه با اعتبار اولیه سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون بیش از ۶۰ دستگاه خودرو در مسیر اجرای پروژه فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها