Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر کشور گفت: توفیق ما مسئولان در برابر عظمت آسیب اعتیاد و تأثیراتی که در سایر مشکلات و آسیب های اجتماعی دارد، توفیق زیادی نبوده است. باید گام های بلندتری برداشته شود و اقدامات انجام شده پله ای برای جهش به پله های بالاتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در مراسم تکریم و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در ریشه یابی علل طلاق، بزهکاری و سایر آسیب های اجتماعی، اعتیاد به عنوان آسیب اول همواره مطرح است و اقدامات انجام شده نسبت به سنگینی این موضوع در مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی کار زیادی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: نقش همه دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر یکسان نیست و همه دستگاه هایی که در این زمینه با ستاد همکاری داشتند باید کمک های خود را تشدید کنند.
وزیر کشور به اقدامات موثر نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشترین نقش را دارد و این نقش تنها در حوزه مقابله نیست بلکه در اجتماعی کردن و پیشگیری از اعتیاد هم نقش پلیس تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر، بیش از 65 درصد از عملیات‌های مبارزه با مواد مخدر از طریق اطلاعات بوده که موثر و هدفمند انجام شده است.
رحمانی فضلی درباره اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اجتماعی شدن سیاست ها و برنامه های مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد بسیار مهم است، زیرا بدون مشارکت مردم نمی توانیم در این حوزه موفق عمل کنیم و سمن ها یاوران خوبی برای مبارزه با مواد مخدر هستند.
وزیر کشور بر موضوع پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: «بهترین راه مبارزه با اعتیاد، معتاد نشدن است زیرا درمان اعتیاد بسیار سخت و پر هزینه است».
وی با بیان اینکه در زمینه درمان اعتیاد پیشرفت های خوبی داشتیم، افزود: صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد بسیار مهم است. آنان باید به لحاظ اقتصادی و فرهنگی تامین شوند و اکنون 8 تا ١٠ هزار نفر از آنان در مراکز شغلی جذب شده اند و اشتغال دارند.
دبیر کل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر نسبت به شرایط جهانی وضعیت بسیار مطلوب تری داریم و از نظر روابط بین المللی نیز در سازمان ملل، نهادهای منطقه ای و روابط چند جانبه فعالیت ها و اقدامات مشارکتی مطلوبی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: حتی وجود یک معتاد هم مسأله مهمی است. تعداد معتادان رقم بالایی است و باید توجه کنیم که هر معتاد ممکن است عضوی از خانواده ما باشد، بنابراین رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی در کاهش و کنترل این آسیب اجتماعی دارد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی افزود: در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی مقام معظم رهبری سنگ تمام گذاشتند و تاکنون 6 جلسه درباره اقدامات و برنامه های حوزه آسیب های اجتماعی خدمت ایشان گزارش داده شده است و جلسه هفتم آسیب های اجتماعی اواخر آبان خواهد بود و ایشان شخصا موضوع کاهش و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را پیگیری، حمایت و هدایت می کنند.
اجتمام *٣٢٢٩* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مواد مخدر آسيب اعتياد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش مأموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6087528

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه