Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@21:33:04 GMT

بحران تکاندهنده پناهجویان در مرز گواتمالا

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۶۱۶۳

بحران تکاندهنده پناهجویان در مرز گواتمالا

نیرو‌های پلیس فدرال مکزیک، برای سد راه کاروان بزرگ مهاجران غیر قانونی، در مرز این کشور با گواتمالا مستقر شدند. این عملیات پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا تهدید کرد اگر مکزیک جلوی حرکت مهاجران به سوی ایالات متحده را نگیرد، نیرو‌های ارتش این کشور را به مرز‌های جنوبی گسیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در روز‌های گذشته برخی رسانه‌های محلی گزارش دادند که کاروانی سه هزار نفره از مهاجران هندوراس، گواتمالا و السالوادور تلاش می‌کند با عبور از مکزیک وارد خاک ایالات متحده آمریکا شود.

ترامپ در واکنش به این خبر در حساب توییتری خود نوشت: «علاوه بر قطع تمام کمک‌های مالی به این کشور‌ها که به نظر می‌رسد توانایی کنترل جمعیت خودشان را هم ندارند، باید با قوی‌ترین واژه‌ها از مکزیک بخواهم جلوی این یورش را بگیرد و اگر قادر به این کار نیست، من ارتش را فرا می‌خوانم و مرز‌های جنوبی را می‌بندم.» آقای ترامپ می‌گوید «در مقام ریاست جمهوری، مساله مهاجران اهمیت بیشتری برای من دارد تا پیمان تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هندوراس مهاجرت به آمریکا مهاجران غیرقانونی گواتمالا توییتر ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است