Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «محمدرضا ناظری» سرکنسول ایران در پاکستان در دیدار با اعضای کمیته تجارت اتاق بازرگانی و صنایع شهر لاهور (LCCI) با تبیین اهمیت توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و پاکستان گفت : تهران به توسعه تجارت با اسلام آباد علاقه مند است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان دو کشور از توسعه روابط تجاری دوجانبه ایران و پاکستان گفت:«پاکستان و ایران دارای مرزها و مشترکات فرهنگی فراوان بوده و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز، همواره تلاش کرده تا روابط دوجانبه با کشورهای همسایه خود را تقویت کند و پاکستان اولویت نخست در این زمینه بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاکستان همچنین با اعلام حمایت سرکنسولگری کشورمان از ایجاد نمایندگی های تجاری در این ایالت، تصریح کرد:در نظر است که نمایشگاه محصولات ایرانی در ایالت پنجاب گشایش یابد تا بازرگانان دو کشور، با ظرفیت های اقتصادی و توانمندی طرف مقابل در همکاری تجاری و اقتصادی آشنا شوند.
ناظری از «نفت، مواد شیمیایی و گاز» به عنوان ظرفیت همکاری دوجانبه بازرگانان ایرانی با ایالت پنجاب یاد کرد و افزود:پاکستان ظرفیت و توان مناسبی در تولید شیر دارد و تجربه ایران در بخش لبنیات و فراورده های لبنی می تواند مورد استفاده فعالان اقتصادی پاکستان قرار گیرد.
ناظری همچنین با تشریح توان مهندسی و خدماتی متخصصان ایرانی در زمینه ساخت و ساز و صدور خدمات مهندسی، گفت:در این زمینه نیز می توان اقدامات مناسبی برای توسعه همکاری انجام داد.
سرکنسول ایران در شهر لاهور همچنین با تشریح ظرفیت های دو کشور در توسعه همکاری در بخش گردشگری، گفت:دو کشور از جاذبه های فراوان و ناب در بخش های مختلف گردشگری دارند و با آشنایی شرکت های فعال در صنعت گردشگری، می توان همکاری دوجانبه را در این بخش نیز توسعه داد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع شهر لاهور (LCCI) نیز در این نشست، با تشریح همکاری بازرگانان ایالت پنجاب با فعالان اقتصادی ایران، از تلاش های سرکنسولگری ایران در کمک به آسان شدن کسب و کار از طریق راه اندازی پروازهای مستقیم بین دو کشور قدردانی کرد.
«الماس حیدر» افزود:دو کشور دارای بازارهای داخلی بزرگ و مزیت رقابتی منحصر به فرد در زمینه ژئواستراتژیک هستند و برای استفاده از ظرفیت طرف مقابل، باید با یکدیگر همکاری کنند.
وی با بیان اینکه سال 2016 به عنوان رئیس هیات تجاری به ایران سفر کرده بود گفت:ظرفیت های فراوانی برای حضور محصولات پاکستانی در بازار ایران وجود دارد.

ایرنا

انتهای پیام/

171 / 156 پاکستان توسعه تجارت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پاکستان توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش که به منظور شرکت در نشست این کمیسیون عازم ابوظبی شده است، افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه پرواز‌ها میان دو کشور، گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات