Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مورتن هویر مدیر شورای کشاورزی و غذای دانمارک اوایل ماه جاری پیشنهاد درج برچسب هایی با مضمون تاثیرات تولید مواد غذایی بر روی شرایط اقلیمی را مطرح کرد.

شورای غذا و کشاورزی دانمارک طی این طرح مغازه داران و تولید کنندگان مواد غذایی را موظف به درج برچسبی با مضمون میزان تاثیر روند تولیدات مواد غذایی بر محیط زیست و شرایط اقلیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام به منظور فراهم کردن زمینه انتخاب هایی عاقلانه تر را برای مشتریان فراهم می کند. به گزارش سی ان ان، این روش راه حلی مناسب برای کاهش تاثیر کشاورزی بر روی تغییر اقلیم است.

کشور دانمارک طرح نصب برچسب تاثیرات اقلیمی بر روی مواد غذایی را از ۱۰ سال پیش با همکاری اتحادیه اروپا شروع کرده است. در حال حاضر نیز این طرح در ۳۸ نقطه دانمارک اجرایی شده است.

جوزف پور پژوهشگر کشاورزی در دانشگاه آکسفورد اجرای این طرح را دارای سه فایده مهم برای کاهش تاثیرات منفی بر روی تغییر اقلیم دانسته است.

بر اساس این طرح تولیدکنندگان مواد غذایی مجبور به اندازه گیری اثرات تولیدات خود بر روی محیط زیست می شوند. از سوی دیگر با وجود یک معیار اندازه گیری ثابت برای همه، افرادی که این میزان را رعایت نکنند نیز قابل پیگیری خواهند بود.

فایده دیگر این طرح نیز حمایت از تولید پایدار است. نتیجه دیگر نیز نمایان شدن سیستم و فرآیند تولید موادغذایی است. این امر موجب بهبود در پرداخت مالیات ها و پرداخت جریمه مجازات های محیط زیستی خواهد شد.

به علاوه در این برنامه تلاش شده تا برچسب ها در کنار قیمت کالا ها نصب شده و از بسته بندی های اضافی خودداری شود. حال باید دید تا این طرح چه میزان بر روی انتخاب های مصرف کنندگان و بهبود شرایط اقلیمی تاثیر خواهد داشت.

کد خبر 4435927

منبع: مهر

کلیدواژه: تغییر اقلیم دانمارک مواد غذایی کشاورزی اربعین ۹۷ شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی اربعین 97 شهر تهران کنگره ملی خانواده قوه قضاییه خانواده سازمان تامین اجتماعی بیمه محمد علی افشانی طلاق سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم