Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آستارا گفت: پیش‌بینی می‌کنیم به حدود ۱۲ هزار زائر غیر ایرانی در ایام اربعین حسینی، در آستارا خدمات فرهنگی و رفاهی ارایه شود.

مسعود حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساحت موکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آستارا حدود 100 مترمربع است، گفت: بخشی از این موکب به پذیرایی از زایران آذربایجانی و قفقازی و استراحت آنان اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بخشی از این موکب نیز به آشپزخانه و آماده‌سازی فضا و سایر امکانات تدارک شده اختصاص یافته است.

 

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آستارا خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آستارا همراه با برخی از دستگاه‌های فرهنگی این موکب را راه‌اندازی می‌کنند که البته این موکب اسم خاصی ندارد.

 

وی اضافه کرد: این موکب در امامزادگان قاسم و ابراهیم دایر می‌شود و در سال گذشته به حدود 9 هزار زایر غیر ایرانی خدمات ارایه شده است.

 

حسن زاده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال این موکب به بیش از 12 هزار نفر خدمات ارایه کند.

 

وی ادامه داد: خدمات فرهنگی، تغذیه، غذاهای گرم، اسکان و استراحت در اختیار زایران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

 

مدیر موکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آستارا خاطرنشان کرد: رویکرد ما تقویت نقش مردم و نهادهای مردمی در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن پیاده‌روی اربعین حسینی است و ما به عنوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صرفا نقش حمایتی و نظارتی داریم.

 

وی افزود: نماز جماعت در سه وعده در موکب کانون‌های فرهنگی مساجد آستارا اقامه می‌شود.

 

حسن زاده گفت: مشاوره‌های دینی و فرهنگی از سوی مبلغان آشنا با زبان آذری به زایران اربعین حسینی ارایه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: موکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آستارا در زمینه استفاده از فضای مجازی نیز کاملا مجهز شده است و خدمات لازم را به زایران اربعین ارایه می‌کند.

 

مدیر موکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آستارا خاطرنشان کرد: بروشور و تبلیغات دینی و فرهنگی به زبان آذری تهیه شده است که میان زایران غیر ایرانی اربعین حسینی توزیع می‌شود.

 

وی اظهار کرد: موکب کانون‌های فرهنگی هنری آستارا از شنبه 21 مهر کار خود را آغاز کرده است و تا پنج آبان نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

 

حسن زاده در ادامه درباره نقش پیاده‌روی اربعین حسینی در ارتقا و تقویت اتحاد مسلمانان گفت: مطمئنا این پیاده‌روی زمینه‌ساز افزایش اتحاد میان مذاهب اسلامی و همچنین نمایشگر شکوه و عظمت قیام ابا عبدالله (ع) است.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد علمدار کربلا مرز مهران سازمان اوقاف و امور خیریه زائران اربعین حسینی موکب مسعود حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند