Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:56:01 GMT

مربی خارجی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۱۵۷۹

مربی خارجی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان چه شد؟

چندی است خبری از سرمربی خارجی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان نیست به گونه ای که حتی در آخرین اردوی آماده سازی این تیم برای حضور در تورنمنت بین المللی لبنان حضور نداشت و با اینکه بیماری او دلیلی برای این غیبت مطرح شد اما ابهاماتی در مورد قرارداد او وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مدتی است که از ابداع رشته کشتی کلاسیک توسط فدراسیون کشتی ایران برای فعالیت بانوان علاقه مند به این رشته می‌گذرد، رشته ای که با تصویب اتحادیه یا فدراسیون؟ جهانی کشتی جنبه رسمی به خود گرفت و برنامه ای برای مسابقات بین‌المللی و جهانی آن در نظر گرفته شد، از آنجایی که گسترش و توجه بین‌المللی و جهانی به این رشته برای فدراسیون ایران اعتبار محسوب می‌شود بنابراین مسئولین برنامه‌هایی از جمله مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات عمومی، انتخابی تیم ملی، و لیگ این رشته که در پایان هر فصل برگزار می‌شود  را برای آموزش بانوان کشتی گیر در نظر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دراین میان یکی از مهمترین  اقدامات فدراسیون کشتی انتخاب و به کار گرفتن آنا واسلینکو قهرمان سابق کشتی زنان جهان و ورزشکار اوکراینی بود. بیستم دی ماه ۱۳۹۶ سایت رسمی فدراسیون کشتی خبری مبنی بر رایزنی با این مربی برای هدایت تیم ایران به مدت ۶ ماه و آغاز به کار او از بهمن ماه منتشر کرد. چندی بعد اولین دوره اردوی  این تیم روزهای ۷ تا ۱۶ بهمن ماه در آبادان برگزار شد که نام آنا واسلینکو به عنوان مربی در خبر فدراسیون به چشم می‌خورد.  فدراسیون با آغاز به کار این مربی علاوه بر برگزاری اردوهای تیم ملی، کلاس های آموزش مربیگری را نیز در نظر گرفت تا بانوان این رشته زیر نظر واسلینکو با کشتی به شکل حرفه‌ای‌تری آشنا شوند، چرا که  فدراسیون ایران به دنبال گسترش این رشته در سطح جهان است بنابراین شرکت در تورنمنت بین المللی لبنان درپایان  شهریور ماه و مسابقات جهانی این رشته در آذر ماه به عنوان رویدادهایی برای حضور بانوان در نظر گرفته شد.

تاریخ قرارداد واسلینکو اولین موضوعی بود که ابهاماتی را ایجاد کرد ابتدا سایت فدراسیون عقد قراردادی ۶ ماهه را مطرح کرد، سپس مریم منظمی نایب رئیس بانوان این فدراسیون در تاریخ  ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: " تا پایان مسابقات جهانی با خانم واسلینکو قرارداد داریم". تاریخی که با ۶ ماه مطرح شده قبلی اختلاف داشت چرا که مسابقات جهانی در آذرماه برگزار می‌شود. اما منظمی یک بار دیگر و در تاریخ  ۱ مرداد ۹۷  در مورد قراداد این مربی به ایسنا گفت: " قراردادش را بستیم تا بتوانیم او را ۶ ماه در ایران داشته باشیم" و شفاف سازی در این مورد نشد که دقیقا شروع و پایان کار این مربی چه زمانی است؟

این ابهام زمانی بیشتر شد که واسلینکو  در آخرین اردوی آماده سازی تیم بانوان که در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ شهریور ماه برای حضور در تورنمنت بین المللی لبنان برگزار شد، حضور نداشت و منظمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد علت غیبت این مربی  بیان کرد: " وقتی آنا  به کشورش برگشت یک بیماری جدی برایش پیش آمد و پزشک اجازه پرواز به او نداد. اما این اطمینان را به ما داده که سعی می کند به مسابقات برسد. البته احتمال دارد که نتواند در مسابقات حضور داشته باشد و این به نظر پزشک او بستگی دارد".  واسلینکو در لبنان هم همراه تیم ایران نبود. اما پرسش اصلی این است که اگر قرارداد این مربی ۶ ماه بوده و این زمان از بهمن ماه در نظر گرفته شده است پس تیرماه قراردادش تمام شده و دیگر نیازی به حضور او در تمرینات نیست و می توانستند این موضوع را رسانه ای کنند پس چرا بیماری او را مطرح کردند؟ 

به نظر می‌رسد می‌توان در این زمینه به مسائل مالی نیز توجه کرد، در حالی که فدراسیون کشتی که تیم‌های ملی متعددی را در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف زیر پوشش خود دارد به دلیل مشکلات مالی از اعزام ورزشکاران خود به چند تورنمنت خودداری کرد که در این میان سهم کشتی بانوان لغو یک اعزام،  آن هم به رقابت‌های جهانی کشتی آلیش بود این احتمال وجود دارد که مربی خارجی تیم کلاسیک نیز به دلیل مشکلات مالی با فدراسیون قطع همکاری کرده باشد.

مسابقات جهانی کشتی کلاسیک بانوان در آذر ماه برگزار می‌شود و فدراسیون ایران اگر به دنبال اعزام تیم به این رقابت‌ها است باید به تدریج اردوهای آماده سازی را برگزارکند باید دید که باز هم سیده مریم حسینی بانوان را هدایت می‌کند یا مربی خارجی در تمرین حاضر خواهد شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کشتی کلاسیک بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان در حالی روز 24 فروردین در هفته بیست و سوم لیگ برتر به تساوی دو بر دو رسیدند که گزارش نماینده فدراسیون برای کمیته انضباطی منجر به جریمه برای مربی گلرهای نارنجی پوشان شد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که طی روزهای اخیر دوباره فعالیت زیادی داشته و باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان در لیگ برتر و دسته‌های پایین‌تر را با محرومیت و جرایم مالی سنگین مواجه کرده، امروز هم رای رحمان احمدی، مربی دروازه‌بانان مس رفسنجان را صادر نمود.

در رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است:

«دیدار تیم های مس رفسنجان و پیکان تهران در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال برگزار و از سوی رحمان احمدی، مربی تیم مس رفسنجان تخلفاتی مبنی بر نقض مقررات و اصول کلی رفتار رخ داد.

وی به مدت یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت 6 ماه تعلیق می شود و باید 300 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند که این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.»

دیگر خبرها

  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است