Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:15:32 GMT

ذخیره سدهای خراسان شمالی 30 درصد افت کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۱۹۶۴

ذخیره سدهای خراسان شمالی 30 درصد افت کرد

بجنورد- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: هم اکنون، میزان آب ذخیره شده در مخزن سدهای استان به نسبت ابتدای سال آبی پارسال 30 درصد افت کرده است.

وحید واسطه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون حدود 36 میلیون مترمکعب آب در مخزن سدهای استان ذخیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در اوایل سال آبی گذشته، 53 میلیون مترمکعب آب در مخزن سدهای استان ذخیره بود افزود: در 24 روز نخست مهرماه امسال، 5.77 میلیون مترمکعب آب وارد شدهای استان شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 30 درصد رشد دارد.
وی افزود: در مدت مشابه سال آبی گذشته، 4.4 میلیون مترمکعب آب وارد مخزن سدهای استان شده بود.
واسطه تصریح کرد: اکنون از 222 میلیون مترمکعب حجم سدهای استان، 36 میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره است که بر این اساس 16.5 درصد مخازن پر و 83.5 درصد از این حجم خالی است.
وی با بیان اینکه حجم ذخیره سدها تحت تاثیر خشکسالی و کاهش آبدهی رودخانه ها قرار گرفته است گفت: سدها در مناطق اجرا شده است که کمتر تحت تاثیر خشکسالی ها و کم آبی ها قرار بگیرند با این وجود، شاهد افت میزان ذخیره در این دریاچه ها هستیم.
وی در باره میزان بارندگی ها در سال آبی جاری گفت: در 24 روز نخست مهرماه امسال، 21.4 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است که نسبت به میانگین دراز مدت که 7.1 میلی متر بارندگی گزارش شده، 200 درصد افزایش داشته است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با بیان اینکه میزان بارندگی ها در این مدت در مقایسه با سال آبی گذشته 163 درصد رشد دارد گفت: در مدت مشابه سال آبی گذشته، 8.1 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
وی در باره میزان بارندگی ها در سال آبی گذشته به نسبت سال آبی ماقبل آن گفت: سال آبی گذشته، 177 میلی متر بارندگی در ایستگاه های این شرکت به ثبت رسیده است که این رقم در سال های قبل آن بطور متوسط 258 میلی متر گزارش شده است.
وی اظهار داشت: میزان بارندگی در سال آبی گذشته در مقایسه با سال های گذشته 31 درصد و نسبت به سال آبی ماقبل آن که 190 میلی متر بارندگی بوده، 7 درصد کاهش دارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: میزان بارندگی ها در سال آبی گذشته در مقایسه با دراز مدت 30 درصد کاهش داشته است.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آب منطقه اي سد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری