Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@17:56:29 GMT

پسماند همچنان مهمترین تهدید زیست محیطی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۲۹۶۶

پسماند همچنان مهمترین تهدید زیست محیطی گیلان

گیلان- قربانعلی محمدپور گفت: پسماند و شیرابه زباله ها مهمترین تهدیدات زیست محیطی استان هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: یازده تهدید زیستی در ۵سال اخیر در گیلان شناسایی شده است که پسماند بدترین وضعیت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیرابه پسماندها، ورود  فاضلاب‌ها به منابع آبی نیز از دیگر تهدیدات زیست محیطی گیلان محسوب می شوند.

محمدپور رشد سنبل آبی در اکو سیستم‌های ارزشمند را مشکلی جدی برای استان عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۰۰هکتار اراضی تالابی در محاصره این گیاه مزاحم مورد پایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵سال طول می کشد تا این گیاه به طور کامل از استان حذف شود، تصریح کرد: هر جا که سنبل آبی ورود کند، بعد از گذشت ۶ماه نیم متر تراز آبی محدوده خود را کاهش می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیماری هاری و شیوع طاعون نشخوار کنندگان در استان، بیماری بلاست شمشادها، از دیگر تهدیدات زیستی گیلان محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی از دیگر تهدیدات زیست محیطی است خاطرنشان کرد: ۹۰در صد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود.امسال اگر چه کاهش یافت اما کافی نیست،باید تدبیر انجام شود تا درصد مصرف بیشتر کاهش یابد.

محمدپور آتش سوزی تالاب را یکی دیگر از تهدیدات زیستی در گیلان عنوان کرد و افزود:در ۵سال اخیر بیش از ۱۲مورد آتش سوزی در تالابهای استان رخ داده است؛ ضمن اینکه تغییرکاربری اراضی نیز از تهدیدات مهم استان محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • افزایش انتشار کربن، همچنان نگرانی زیست‌محیطی اصلی جهان
  • افزایش انتشار کربن، همچنان یک نگرانی مهم زیست‌محیطی
  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد