Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حلقه داستان کرمان در دو روز به ترتیب مجموعه داستان «خرچنگ» نوشته میلاد ظریف و رمان «دیوارم» نوشته علیرضا غلامی را  نقد و بررسی کرد.

میلاد ظریف نویسنده اهل شیراز با بیان اینکه ۲۶ و ۲۷  مهرماه این جلسات با حضورجمعی از نویسندگان، منتقدان ادبی، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان داستان با همکاری کانون داستان‌نویسان کرمان، هفته‌نامه «بیداری» و موسسه فرهنگی ادبی «خوانش» برگزار شد، گفت: جلسه‌ نقد و بررسی مجموعه خرچنگ در کرمان شگفت‌زده‌ام کرد؛ آنقدر مخاطبین کتاب با اثر ارتباط عمیقی پیدا کرده بودند و لایه‌های پنهان مجموعه را خوب کاویده بودند که مرا به تحسین واداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلسه‌ نقد و بررسی فوق‌العاده بود، استقبال چشمگیری دوستان داستان‌نویس‌های کرمانی از کتاب کردند و به شدت نظرات سویه‌های مختلف داشت؛ تقریبا همه کتاب را خوانده بودند و برای من رضایت و ارتباطی چنین عمیق مخاطبین این جلسه از کتاب بسیار غافلگیرانه بود.

ظریف با بیان اینکه جلسه‌ یادشده فراموش ناشدنی بود، یادآوری کرد: مهدی بهرامی و رضا زنگی آبادی و بقیه‌ دوستان که زحمت خرید کتاب و خواندن و آمدن به جلسه و نقد کتاب و برگزاری جلسه را کشیدند در این مسیر کمک بسیاری کردند.

این نویسنده جوان پیرامون کتاب «خرچنگ» عنوان کرد: در این کتاب به نوعی داستان ها در زیست بوم شهر جنوبی به نام آبادان می گذرد و شرایط محیطی و زیستی و اقلیم خاص آن منطقه به علاوه شیوه های زندگی جنوبی در قصه هایی به شدت شهری روایت را شکل می دهند.

وی افزود: تم هایی مانند جنگ و فضا و زیست از دست رفته باشکوه دهه چهل شهری چون آبادان از مشخصه های شاخص نیمی از داستان های این مجموعه است.

عنوان داستان ها به ترتیب در کتاب «خبرچنگ» که تازه ترین اثر میلاد ظریف، نویسنده اهل جنوب به شمار می رود، داستان ایمیل کاتوبلپاس، خرچنگ، پدر  یشلمبوم، مرده، لیلو لولو، خط۷۳(کلبه میدان دانشجو)، تروارتن تن، هوای میدان بهارستان، افست تهران و خاطرات فیلی هستند؛ دومین مجموعه داستان ظریف، در بعضی از داستان های این مجموعه از حیث مضمون و حال و هوا و اتمسفر در ادامه مجموعه قبلی اش یعنی مجموعه داستان «در کفن خاکستر» است.

میلاد ظریف منتقد و نویسنده ادبی است؛ او صدها نقد بر آثار ادبی ایرانی و ترجمه در مطبوعات مختلف از جمله تجربه، کتاب هفته، مهرنامه،خوانش و ...نوشته است؛ پیش از این «در کفن خاکستر» و «ملاقات با آکرونی‌ها» از وی روانه بازار کتاب شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «خرچنگ» مجموعه داستانی حاوی ۱۱ داستان کوتاه میلاد ظریف است.

کد خبر 4436436

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات داستانی شیراز میلاد ظریف نقد کتاب اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد مرز مهران یاسوج شهرکرد خبرگزاری مهر شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند