Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا - سرپرست اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 19 میلیارد و 120 میلیون ریال برای توسعه و احیای جنگل های این استان اختصاص یافته است.

مصطفی خلفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای بخش هایی مانند انجام عملیات تولید نهال برای کاشت در جنگل ها، بذرپاشی،خشک0چینی و حفاظت جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح کاشت گونه های جنگلی و حفاظت از آنها امسال در 220 هکتار از جنگل های این استان اجرا خواهد شد.
خلفی اظهار داشت: 6 میلیارد و 600 میلیون ریال برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: انجام عملیات بذرپاشی در 500 هکتار از عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های در دست اجراست که پنج میلیارد ریال به اجرای ان اختصاص یافته است.
سرپرست اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انجام عملیات خشک چینی در 250 هکتار از جنگل های این استان هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد است.
وی افزود: برای هر هکتار خشک چینی در جنگل های این استان 20 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
به گفته خلفی عملیات تولید 150 هزار اصله نهال در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 2میلیارد و 500 میلیون ریال در آستانه انعقاد قرارداد است.
خلفی گفت: براساس برنامه ریزی گونه هایی مانند کنار، کهور، زبان گنجشک، زالزالک و بنه در 2 نهالستان استان تولید خواهد شد.
وی اظهار داشت: تغییر اقلیم، خشکسالی‌های پی‌درپی و بروز بیماری‌ها و حمله آفات ازجمله خشکیدگی بلوط و شیوع آفت برگ خوار بلوط سبب کاهش و تنک شدن بخشی از جنگل‌های بلوط این استان شده است.
خلفی عوامل تهدیدکننده منابع طبیعی را استفاده از درختان به عنوان سوخت، پراکنش روستاها در قلب مناطق جنگلی، عدم اجازه زاد آوری جنگل به علت بالا بودن آمار دام، توسعه شهرها و شهرک‌ها، طرح عمرانی، بوته کنی گیاهان خوراکی، آتش سوزی، خشکسالی، دام مازاد و تخریب جنگل و مرتع و تبدیل به اراضی کشاورزی ذکر کرد.
بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل داده است.
8143/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي احياي جنگل ها مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد