Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر در زمان قتل های زنجیره ای در ایران، ما رسانه های آزاد می داشتیم آن فجایع با اتفاق نمی افتاد و یا به آن شدت رخ نمی داد. خوشبختانه آن رویه غلط و خودسرانه در کشور ما اصلاح شد. آفتاب‌‌نیوز : علی مطهری نایب رییس مجلس نوشت: ماجرای قتل فجیع و دردناک جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی بیش از هر چیز قدرت رسانه های آزاد را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ مطهری در مطلبی با عنوان "معجزه رسانه های آزاد " در اعتماد نوشت: از زمانی که خبر بیرون نیامدن او از کنسول گری عربستان در استانبول در رسانه های ترکیه و سپس جهان منتشر شد، دیگر هیچ مقام سیاسی نمی توانست آن را پنهان کند یا پیگیری نکند، چون تبدیل به یک مطالبه جهانی شده بود.
در مثال مناقشه نیست اما اگر در زمان قتل های زنجیره ای در ایران، ما رسانه های آزاد می داشتیم آن فجایع با اتفاق نمی افتاد و یا به آن شدت رخ نمی داد. خوشبختانه آن رویه غلط و خودسرانه در کشور ما اصلاح شد. اما ریشه این گونه جنایت ها چیست؟ چگونه انسان هایی و به تعبیر بهتر حیواناتی آدم نما حاضر به انجام چنین اقداماتی می شوند؟
ریشه قضیه آن است که وقتی چیزی را برای افرادی مقدس جلوه می دهند که برای حفظ آن از هر وسیله ای می توان استفاده کرد، ' چنین فجایعی که موجب سرافکندگی و شرمندگی بشریت است رخ می دهد، خواه آن چیز سلطنت باشد و خواه نظام حکومتی دیگری. جالب است که عربستان با عنوان خادم الحرمین که باید مظهر سیره رسول خدا(ص) باشد، دست به این جنایت زده و اسباب سر شکستگی و بی آبرویی جامعه مسلمانان نزد جامعه جهانی را فراهم کرده است. اما حادثه اخیر از الطاف خفیه الهی برای ایران در شرایط سخت کنونی است.
این حادثه نشان داد که داعش و جنایت هایش خاستگاهی جز حکومت عربستان سعودی ندارد و آمریکا و اسرائیل بیش از این نمی توانند نمایش مبارزه با تروریسم بازی کنند. همچنین قتل مظلومانه خاشقجی ثابت کرد که حکومت سعودی در کشتار زنان و کودکان یمنی دچار عذاب وجدان نمی شود و جامعه جهانی باید هرچه زودتر به جنایت های او خاتمه دهد. کد خبر: ۵۵۲۱۱۲ تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علی مطهری قتل های زنجیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است