Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@16:41:32 GMT

میوه پاییزی که دهان تان را خوشبو می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۸۹۵۱

میوه پاییزی که دهان تان را خوشبو می کند

رکنا: به جزو میوه های پاییزی است که خواص درمانی بی شماری دارد.

 یکی از میوه‌‌های بسیار مفید فصل پاییز "به" است که در کتب طب سنتی تحت عنوان "سفرجل" یاد شده که حتی می‌توان این میوه را مفیدترین میوه فصل پاییز دانست؛ میوه و دانه و شکوفه آن دارای خواص بسیاری است.

میوه به دارای مقدار زیادی فیبر غذایی، پتاسیم‌، قند و ویتامین C و فاقد چربی است؛ بیشترین املاح موجود در به، پتاسیم و فسفر و کمترین آنها روی است؛ بیشترین ویتامین‌ها در به، ویتامین C و بعد از آن ویتامین A است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله خواص "به" می‌توان به این موارد اشاره داشت:

ــ تقویت‌کننده قلب، کبد و معده

ــ تجدید و احیای روحیه

ــ ازبین‌برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها

ــ مفید برای زخم معده

ــ تحریک‌کننده اشتها

ــ نرم‌کننده سینه

ــ ادرارآور

ــ کمک به هضم غذا

ــ جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته‌ (چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید)

ــ ازبین‌برنده بوی بد دهان

ــ مفید برای کاهش وزن به‌دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر

ــ ضد سرطان به‌علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان

ــ کمک به پایین آوردن کلسترول خون

ــ کمک به پایین آوردن فشار خون، به‌خاطر دارا بودن پتاسیم

ــ کاهش خطرات بیماری‌های قلبی به‌خاطر دارا بودن انواع ویتامین‌ها.

می‌توان دانه‌های به را خشک کرد و به‌همراه مقدار کمی آب پخت یا در آب خیساند و این محلول رقیق به‌عنوان داروی سرفه کاربرد فراوان دارد همچنین از دیگر خواص دانه به می‌توان به این موارد اشاره داشت: برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است، ضد تب، مفید برای اسهال، لعاب به‌دانه برای ترمیم زخم‌ها و سوختگی پوست بر اثر آتش بسیار مفید است؛ جویدن به‌دانه برای رفع کندی دندان‌ها و برای تقویت نیروی جنسی در گرم‌مزاج‌ها مفید است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این فراری مخوف را می شناسید ؟! / مخفیگاهش کجاست؟! +عکس بدون پوشش پسرتهرانی با دیدن فیلم خشن در سینما مردی را به سبک آن سلاخی کرد! + عکس جزییات ماجرای 2 شهید بخاطر نپوشیدن جلیقه ضدگلوله! وحشت دختران دانش آموز از 5 مرد شوم / در سمیرم رخ داد روند 14 ساله آتش سوزی مرگبار مسجد ارگ / هنوز نتیجه مشخص نیست! عصبانیت ترامپ از دامادش در ماجرای جمال خاشقجی این دختر یک شبه دید بی آبرو شده است! / دست پنهان کیست؟! دختر 14 ساله آبادانی در راه پله خانه شان با روسری خود را دار زد تجاوز به دختر 12 ساله داخل یک خودرو در کوچه خلوت +عکس ثبت رکورد گران ترین فوتبالی توسط یک ایرانی مرد تهرانی در پرشیای آتشین زنده زنده سوخت! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دامادم در دوران عقد زیاد خانه ما می آمد و همین باعث شد که شوهرم به همه چیز شک کند! خارج کردن 120 کرم 25 سانتی از معده یک زن + عکس های باورنکردنی جزئیات دستگیر 6 مرد زن نما در مسیر اربعین / یک دوجنسه همراه آنان بود! + فیلم گرفتن اثر انگشت از جسد مرد مرده پیدا شدن جسد مرد گمشده در کوهستان! / راز مخوف چیست؟!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه طب سنتی سرطان طب سنتی کبد اینستاگرام دندان درمانی میوه به ایران عکس فیلم قتل دختر ایرانی جوان مرد زندگی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی مفید برای سم‌زدایی بدن
  • طرز تهیه ۲ معجون فوق‌العاده برای درمان درد و پوکی استخوان
  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • برای رفع یبوست این میوه را مصرف کنید
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک