Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@02:50:42 GMT

میوه پاییزی که دهان تان را خوشبو می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۸۹۵۱

میوه پاییزی که دهان تان را خوشبو می کند

رکنا: به جزو میوه های پاییزی است که خواص درمانی بی شماری دارد.

 یکی از میوه‌‌های بسیار مفید فصل پاییز "به" است که در کتب طب سنتی تحت عنوان "سفرجل" یاد شده که حتی می‌توان این میوه را مفیدترین میوه فصل پاییز دانست؛ میوه و دانه و شکوفه آن دارای خواص بسیاری است.

میوه به دارای مقدار زیادی فیبر غذایی، پتاسیم‌، قند و ویتامین C و فاقد چربی است؛ بیشترین املاح موجود در به، پتاسیم و فسفر و کمترین آنها روی است؛ بیشترین ویتامین‌ها در به، ویتامین C و بعد از آن ویتامین A است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله خواص "به" می‌توان به این موارد اشاره داشت:

ــ تقویت‌کننده قلب، کبد و معده

ــ تجدید و احیای روحیه

ــ ازبین‌برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها

ــ مفید برای زخم معده

ــ تحریک‌کننده اشتها

ــ نرم‌کننده سینه

ــ ادرارآور

ــ کمک به هضم غذا

ــ جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته‌ (چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید)

ــ ازبین‌برنده بوی بد دهان

ــ مفید برای کاهش وزن به‌دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر

ــ ضد سرطان به‌علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان

ــ کمک به پایین آوردن کلسترول خون

ــ کمک به پایین آوردن فشار خون، به‌خاطر دارا بودن پتاسیم

ــ کاهش خطرات بیماری‌های قلبی به‌خاطر دارا بودن انواع ویتامین‌ها.

می‌توان دانه‌های به را خشک کرد و به‌همراه مقدار کمی آب پخت یا در آب خیساند و این محلول رقیق به‌عنوان داروی سرفه کاربرد فراوان دارد همچنین از دیگر خواص دانه به می‌توان به این موارد اشاره داشت: برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است، ضد تب، مفید برای اسهال، لعاب به‌دانه برای ترمیم زخم‌ها و سوختگی پوست بر اثر آتش بسیار مفید است؛ جویدن به‌دانه برای رفع کندی دندان‌ها و برای تقویت نیروی جنسی در گرم‌مزاج‌ها مفید است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این فراری مخوف را می شناسید ؟! / مخفیگاهش کجاست؟! +عکس بدون پوشش پسرتهرانی با دیدن فیلم خشن در سینما مردی را به سبک آن سلاخی کرد! + عکس جزییات ماجرای 2 شهید بخاطر نپوشیدن جلیقه ضدگلوله! وحشت دختران دانش آموز از 5 مرد شوم / در سمیرم رخ داد روند 14 ساله آتش سوزی مرگبار مسجد ارگ / هنوز نتیجه مشخص نیست! عصبانیت ترامپ از دامادش در ماجرای جمال خاشقجی این دختر یک شبه دید بی آبرو شده است! / دست پنهان کیست؟! دختر 14 ساله آبادانی در راه پله خانه شان با روسری خود را دار زد تجاوز به دختر 12 ساله داخل یک خودرو در کوچه خلوت +عکس ثبت رکورد گران ترین فوتبالی توسط یک ایرانی مرد تهرانی در پرشیای آتشین زنده زنده سوخت! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دامادم در دوران عقد زیاد خانه ما می آمد و همین باعث شد که شوهرم به همه چیز شک کند! خارج کردن 120 کرم 25 سانتی از معده یک زن + عکس های باورنکردنی جزئیات دستگیر 6 مرد زن نما در مسیر اربعین / یک دوجنسه همراه آنان بود! + فیلم گرفتن اثر انگشت از جسد مرد مرده پیدا شدن جسد مرد گمشده در کوهستان! / راز مخوف چیست؟!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه طب سنتی سرطان طب سنتی کبد اینستاگرام دندان درمانی میوه به ایران عکس فیلم قتل دختر ایرانی جوان مرد زندگی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیا می‌دانستید که دهان ما خانه تعداد زیادی باکتری است؟ در واقع تعداد باکتری‌های موجود در دهان انسان از تعداد افراد کل دنیا بیشتر است! شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما حقیقت دارد. دهان ما مملو از میکروارگانیسم‌های ریز است که نقش مهمی در سلامت کلی ما دارند. این باکتری‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و در حالی که برخی از آنها بی ضرر هستند، برخی دیگر می‌توانند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه ایجاد کنند. بیایید عمیق‌تر در دنیای شگفت‌انگیز باکتری‌های دهان غواصی کنیم تا بفهمیم چرا این باکتری‌ها بسیار فراوان هستند و چه کاری می‌توانیم برای کنترل آنها انجام دهیم.

باکتری‌ها موجودات تک سلولی هستند که آنقدر ریز هستند که بدون میکروسکوپ دیده نمی‌شوند. آنها در همه جا وجود دارند، از جمله در دهان ما. شاید تعجب کنید که چرا در چنین فضای کوچکی این همه باکتری وجود دارد. خوب، دهان ما محیط مناسبی را برای رشد این میکروارگانیسم ها فراهم می‌کند. دهان گرم و مرطوب است و غذای زیادی برای تغذیه باکتری ها وجود دارد. دهان ما همچنین محل قرارگیری سطوح مختلف مانند دندان، لثه و زبان است که زیستگاه‌های مختلفی را برای استعمار باکتری‌ها فراهم می‌کند!

همه باکتری های موجود در دهان ما مضر نیستند. در واقع، بسیاری از آنها مفید هستند و به حفظ تعادل سالم در اکوسیستم دهان ما کمک می‌کنند. این باکتری‌های خوب به تجزیه ذرات غذا، مبارزه با میکروب های مضر و حتی محافظت از دندان های ما در برابر پوسیدگی کمک می کنند. با این حال، هنگامی که تعادل به هم می‌خورد، باکتری‌های مضر می‌توانند بر اوضاع مسلط شوند و باعث مشکلات سلامت دهان شوند. بهداشت نامناسب دهان، مانند مسواک نزدن و نخ دندان کشیدن منظم، می تواند منجر به ایجاد یک لایه چسبنده حاوی باکتری شود. اگر این لایه برداشته نشود، به جرم دندان تبدیل خواهد شد که به بیماری لثه کمک می‌کند.

اما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا باکتری‌های موجود در دهان خود را تحت کنترل نگه داریم؟ پاسخ ساده است: رعایت بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات و تمیز کردن دندان ها از اقدامات ضروری برای حفظ سلامت دهان است. با انجام این کار، می توانید به کنترل باکتری های مضر کمک کنید و از مشکلاتی مانند حفره دندان و بیماری لثه جلوگیری کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان برای حفظ تعادل سالم باکتری ها و اطمینان از داشتن دهانی سالم کلیدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت