Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام گفت: ایران کشوری دارای امتیازات فراوان از جمله جوانان نخبه و تحصیل کرده برای جذب سایر کشورها در انجام تحقیقات علمی مشترک است.

سارا بهنام محقق مرکز CNR ایتالیا و عضو پروژه H2O2O اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره لزوم روابط بین المللی دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های جهان گفت: برقراری روابط بین المللی ایران در زمینه تحقیقات، کارایی فوق العاده‌ای دارد و ایران برای پیشرفت راهی جز وارد شدن به جامعه جهانی ندارد، در هیچ جای دنیا تحقیقات در مرز نمی‌ماند و ایران هم قصد این کار را ندارد و برای تحقیقات بین‌المللی اقداماتی را آغاز کرده است، اما می‌توان تلاش‌ها را بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای انجام تحقیقات مشترک با سایر کشورها نیاز به سرمایه گذاری اولیه از جانب دولت است، طبق تجربه در سایر کشورها معمولا سرمایه گذاری در این زمینه بالاست و طی 10 سال نتیجه خواهد داد.

ایران باید در ایجاد رابطه بین المللی پیش قدم شود

بهنام درباره تمایل سایر کشورها برای انجام تحقیقات علمی در ایران بیان کرد: برای انجام تحقیقات مشترک هر کشوری جذابیت خاص خود را دارد و ایران ویژگی های خاصی دارد که هیچ کشور اروپایی آن را دارا نیست و کشورهای زیادی تمایل به ایجاد روابط با ایران در زمینه تحقیقات هستند.

وی افزود: ایران دارای جوانان تحصیل کرده و نخبه‌ای است که یک امتیاز برای روابط بین الملل محسوب می‌شود، اما درخواست همکاری‌های تحقیقاتی با کشورهای دیگر باید از طرف ایران صورت بگیرد زیرا کشورهای دیگر سال‌هاست که در حال سرمایه گذاری هستند.

بهنام اظهار کرد: طی سال‌های 83 تا 87 مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف گذراندم و بعد از فارغ التحصیلی از کشور خارج شدم، از اینکه کشور را ترک کردم متاسفم و به درست بودن کار خود معتقد نیستم و مطمئنا رفتن من پیامدهایی برای کشورم داشته است ولی هر فردی که از کشور می رود؛ دلایل شخصی و خانوادگی برای خود دارد.

تبادل نخبه ها؛ به جای فرار مغزها

محقق مرکز CNR ایتالیا درباره خروج جوانان نخبه از کشور گفت: امروزه فرار مغزها معنی خود را از دست داده و تبادل نخبه‌ها بین کشورها مطرح است، همچنین ملیت نخبه‌های جذب شده مطرح نیست و مهم جذب نخبه‌ها برای کشور است؛ اروپا با وجود چندین سال سرمایه گذاری بر تحقیقات ادعا می‌کند که باید روابط بین الملل با سایر کشورها را حفظ و تقویت کند.

  انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • پلورالیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها